Wonder Woman – Leigh Bardugo

IMG_5201.JPG

Een tijdje geleden verscheen de nieuwe Wonder Woman film in de bioscoop, waar ik nog steeds erg benieuwd naar ben. Ik heb hem helaas nog niet gezien. Toen ik zag dat er ook een boek van verscheen, werd ik nog enthousiaster. In eerste instantie dacht ik dat de film geïnspireerd zou zijn op dit boek, of andersom, maar dit bleek niet zo te zijn.

Vier verschillende auteurs gaan namelijk ‘hertellingen’ of verhalen geïnspireerd op DC-helden schrijven. Zo schreef Leigh Bardugo het eerste deel, namelijk Wonder Woman. Daarnaast verschijnen er nog: Batman door Marie Lu, Catwoman door Sarah J. Maas en Superman door Matt de La Pena.

Als ik heel eerlijk moet toegeven ben ik zlef niet echt bekend met de DC-wereld. Ik heb er wel van gehoord, maar ik was er nooit echt in geïnteresseerd. Toen ik de synopsis van Wonder Woman las, werd ik toch wel erg nieuwsgierig en besloot ik het boek gewoon te kopen.

Ik moest er wel een beetje inkomen, ik vond het begin nogal verwarrend, omdat ik dus niet bekend was met het originele verhaal. Ik denk dat ik het boek nog veel leuker had gevonden als ik wat meer achtergrondgeschiedenis had opgezocht. Desalniettemin heb ik erg genoten van dit boek én raad ik het zeker aan.

Dit boek volgt het verhaal van ‘prinses’ Diana, zij wil zichzelf bewijzen tegenover haar strijdlustige ‘zussen’ en moeder. Wanneer er een kans ontstaat om zichzelf te bewijzen, moet ze wel de wet van de Amazones breken en een sterfelijke vrouw redden. Alleen komt Diana er dan achter dat deze vrouw niet zo gewoon is als ze in eerste instantie lijkt.

Het enige wat Alia wilde was aan haar overbezorgde broer ontsnappen. Wanneer een bom haar schip raakt, wordt ze geconfronteerd met de waarheid. Alia is namelijk een warbringer, een directe afstammeling van de beruchte Helena van Troje.

Samen moeten Diana en Alia de waarheid onder ogen zien te komen en dit brengt veel spanning, sensatie, verdriet en vijanden met zich mee. Als ze beiden werelden willen redden, moeten ze samenwerken.

In dit boek zitten veel verwijzingen naar de oudheid, wat ik erg interessant en leuk vond. Daarnaast zijn de personages goed uitgewerkt en het plot is spannend, ook vond ik de mix tussen spanning, historie en humor erg leuk.

Ik heb dit boek vier van de vijf sterren gegeven op Goodreads, omdat ik in het begin nog ietwat meer kennis nodig had om het te begrijpen.

Love, Do

Één reactie Voeg uw reactie toe

  1. Ik hoop dat dit boek zsm wordt vertaald en uitgebracht in hardcover! Ik heb de film al wel gezien en vond hem erg tof! Maar ik ben dan ook weg van Gal Gadot en Marvel/DC comics in zijn algemeen!

    Like

Geef een reactie

