They Both Die At The End – Adam Silvera

21396782_1483324885095050_1499311562_n.jpg

Nadat ik History is All You Left Me door Adam Silvera had gelezen, wilde ik meer. Toen hoorde ik dat op vijf september een nieuw boek uitkwam met de titel: They Both Die At The End. In eerste instantie vond ik het een beetje een rare titel, je weet dus eigenlijk al hoe het nu gaat aflopen. Maar door de verschillende reviews en YouTube filmpjes werd ik eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger naar dit boek.

Gelukkig voor mij, verkocht mijn boekhandel dit boek al op zondag 3 september. Ik twijfelde niet en nam hem mee. Ik ben meteen maandag begonnen met lezen en dinsdagochtend had ik hem uit.  EN OMG. Ik vond History Is All You Left Me al een heel goed en ontroerend boek, Adam deed er met dit boek nog een schepje bovenop. Het is echt een emotioneel en uniek verhaal.

Wat ik ook wel een ‘grappig’ feitje vind, is dat dit boek officieël verschijnt op 5 september 2017, terwijl dit boek zich ook op deze dag afspeelt.

Dit boek speelt zich zoals hierboven al is vermeld, af op 5 september. Iets na middernacht ontvangen Mateo Torrez en Rufus Emeterio een Death-Cast telefoontje met verschrikkelijk nieuws: zij zullen vandaag komen te overlijden. Mateo en Rufus kennen elkaar niet, maar op onverklaarbare wijze hebben zij beiden behoeften aan gezelschap op hun laatste dag op de aarde. Het goede nieuws is dat er hiervoor een app bestaat, genaamd ‘The Last Friend’. Tussen alle ‘rare’ verzoeken, vinden ze elkaar door middel van deze app. Rufus en Mateo spreken af en besluiten dat deze dag de beste van hun hele leven gaat worden.

Dit boek geeft een hele zware emotie, zoals de dood, een mooie betekenis. Beide jongens krijgen door hun ontmoeting een kans om één dag alles uit hun leven te halen. Hierdoor komen ze tot verschillende inzichten. Ze gaan anders kijken naar liefde, vriendschap en onrecht. Daarnaast biedt dit boek veel verschillende karakters, die niet allemaal even perfect zijn, wat het juist zo realistisch maakt.

Ik vond het écht een goed boek, en ook al zie je het een beetje aankomen, het einde is hartverscheurend.

Ik gaf dit boek vijf van de vijf sterren op Goodreads.

Heb jij dit boek al gelezen?

Love, Do

3 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Nog niet gelezen, moet ‘m nog kopen hihi. Maar ben wel echt extreem nieuwsgierig naar dit boek! De internationale book community is er ook razend enthousiast over. Hij staat dus op mijn wishlist momenteel xD

    Liked by 1 persoon

    1. dominds schreef:

      Ik ben erg benieuwd wat je er van gaat vinden 🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

