A Million Worlds With You – Claudia Gray

img_5187.jpgIets minder dan een jaar geleden kocht ik dit boek, al duurde het even voordat ik erin begon. Ik heb dan nu eindelijk de Vuurvogel triologie uitgelezen.

Het eerste boek A Thousand Pieces of You vond ik echt geweldig. Ik had nog nooit zoiets gelezen en ik was ook nog niet erg bekend met fantasy/dystopian achtige verhalen. Het tweede boek vond ik ook echt heel erg leuk, maar het derde boek… Ik weet niet zo goed wat ik van A Million Worlds With You moet vinden. Ik vind het eerlijk gezegd niet meer heel interessant om over alle verschillende dimensies en universa te lezen. Het was voor mij net iets te veel herhaling. Ik kon er wat minder moeilijk inkomen dan bij de eerste twee delen en ik had niet echt de drang om te weten hoe het zou eindigen.

Deze blogpost zou spoilers kunnen bevatten als je deel 1 en 2 nog niet hebt gelezen. 

Dit boek volgt het leven van Marguerite. Sinds haar ouders de vuurvogel (Firebird) hebben uitgevonden, een soort apparaat in de vorm van een ketting waarmee je door verschillende dimensies kan reizen, heeft Marguerite al heel wat meegemaakt.

In dit boek ontdekt ze dat haar ‘vijand’ Conley erop uit is om honderden universa te vernietigen, inclusief iedereen die daarin leeft. Hij gebruikt hiervoor een gestoorde en kwaadaardige versie van Marguerite uit een andere dimensie, die slim en sluw haar spelletje speelt. Hierdoor staan de twee Marguerites lijnrecht tegenover elkaar en er kan natuurlijk maar één van de twee winnen.

Op sommige momenten vond ik het een beetje ongeloofwaardig, wanneer alle Marguerites met elkaar kunnen communiceren en elkaar kunnen zien. Ook vond ik deze verhaallijn minder interessant dan de vorige twee. Desondanks ben ik blij dat ik de triologie nu eindelijk heb uitgelezen, want dit boek bood toch wel enkele antwoorden op de vragen die ik had.

Ik heb dit boek 3,5 van de vijf sterren gegeven op Goodreads.

Heb jij de Vuurvogel/Firebird triologie al gelezen?

Love, Do

Één reactie Voeg uw reactie toe

  1. anniekslibrary schreef:

    Ik hoop deze trilogie binnenkort te lezen:)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

