Levana – Marissa Meyer

IMG_4993

Sinds kort ben ik verslaafd aan het lezen van The Lunar Chronicles, naast de ‘hoofd’boeken zijn er ook twee novelles uitgebracht, waar Levana er een van is.

Eerst twijfelde ik of ik na het uitlezen van Cress meteen door zou gaan met Winter, maar eigenlijk vind ik achtergrondinformatie over bepaalde karakters ook altijd leuk om te lezen, dus besloot ik alsnog om Levana te lezen.

Levana is namelijk een interessant en veelvoorkomend personage in de boeken. In dit boek wordt kort, maar toch gedetailleerd uitgelegd hoe Levana is geworden zoals ze nu is. Je leest onder andere over dingen die zij in haar jeugd heeft meegemaakt, en haar relatie met haar ouders en zus.

Ik had verwacht dat ik na het lezen van dit boek meer sympathie of begrip voor haar zou hebben, echter is dit niet het geval. Ik vind haar nog steeds niet echt een leuk personage, al hoort dat er natuurlijk wel een beetje bij. Elk boek heeft zijn leuke (goede) en minder leuke personages.

Toch vond ik het een leuk boek om tussendoor te lezen, het leest snel weg omdat het maar 175 pagina’s bevat en je leert meer over de wereld van de Lunars.

Ik heb het boek 3,5 van de 5 sterren gegeven, omdat ik de ‘normale’ verhalen vele malen leuker vind om te lezen en omdat ik Levana gewoon niet zo’n leuk persoon vind.

Love, Do

Geef een reactie

