Eliza and Her Monsters – Francesca Zappia

IMG_4997

Eliza and Her Monsters stond al een tijdje op mijn to be read – lijstje en nadat ik de review van Emmy (www.zonenmaan.net) had gelezen heb ik hem meteen besteld.

Dit boek is niet zomaar een boek maar het bevat vele extra’s. Zo bevat het niet alleen geschreven tekst, maar ook e-mails, brieven, berichten, tekeningen (comics) en korte verhalen. Een soort mix tussen een graphic novel en een ‘gewoon’ boek. Ik vond het een heel leuk en fijn boek om te lezen, juist omdat het van alles wat te bieden heeft, daarnaast passen de verschillende vormen ook heel erg goed bij het verhaal.

Eliza is een introvert verlegen meisje, zonder veel ‘real-life’ vrienden. Haar leven speelt zich eigenlijk een beetje af op het internet. Wat niemand van haar weet is dat zij degene is die de immens populaire web-comic Monstrous Sea heeft gecreëerd. Wanneer Wallace nieuw op haar school komt, verandert haar leven compleet. Hij is namelijk een grote fan van Monstorous Sea en schrijft hier zelfs fanfiction over. Eliza raakt een beetje in paniek en besluit hem niet te vertellen dat zij degene is die deze wereld helemaal heeft bedacht.
Wallace en Eliza groeien steeds dichter naar elkaar en Eliza beseft dat het leven online toch niet alles is.

Wanneer Eliza’s geheim boven water komt, weet ze niet wat ze moet doen. Alles wat ze heeft opgebouwd, online en met Wallace begint uit elkaar te vallen… Wat moet ze nu doen?

Dit boek heeft eigenlijk alles wat ik leuk vind in een boek. Herkenbare karakters, een leuke schrijfstijl, chatberichten/e-mails, humor, familie, vrienschap, liefde en ontwikkeling.

Zeker een aanrader wat mij betreft, ook zeker leuk als je Fangirl van Rainbow Rowell leuk vond. (Al moet ik eerlijk zeggen dat ik Eliza and Her Monsters toch wat beter vond!) Ik gaf dit boek dan ook 5 van de 5 sterren op Goodreads.

Love, Do

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Silke schreef:

    Ik heb Eliza ook net gelezen. Wat een heerlijk boek!

    Liked by 1 persoon

  2. Ik hou van boeken met extra’s! Ik wil dit boek dan ook super graag lezen! Ik heb begrepen dat hij ook vertaald gaat worden dus daar wacht ik dan even op 🙂

    Het is niet of we niks te lezen hebben in de tussentijd 😉

    Liked by 1 persoon

    1. dominds schreef:

      Echt een aanrader! Ah echt! Ik ben benieuwd naar de vertaling 🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

