Tag: De voordelen van onbeantwoorde liefde

18580194_171515646712661_7765663439422226432_n.jpg

Een tijdje geleden werd ik door Jessica van http://www.reviewsandroses.nl getagd om de tag: De voordelen van onbeantwoorde liefde in te vullen. Ik vond/vind dit een erg goed boek en ik wilde hem daarom graag invullen.

Deze tag is oorspronkelijk gemaakt door Eline van http://www.allthefeels.nl en is gebasseerd op het boek De voordelen van onbeantwoorde liefde (The Upside of Unrequited) geschreven door Becky Albertalli.

  1. Molly – Een boek waar je jezelf in herkende (door een bijpersonage, de manier waarop het geschreven is, door wie, etc.)
    Moeilijke vraag. Al herkende ik wel een aantal punten van mezelf uit het boek The Upside of Unrequited. Ook kon ik mij goed identificeren met Dimple uit When Dimple met Rishi, netzoals Dimple ben ik nog totaal niet bezig met de huisje-boompje-beestje gedachte en wil ik mij het liefste zoveel mogelijk focussen op mijn studie.

    IMG_4894

  2. Cassie – Een boek over familie dat je erg blij maakte
    Het boek The Names They Gave Us – Emery Lord
    Harry Potter boeken door J.K. Rowling, en dan vooral vanwege de vriendschap
    17662352_492634757792853_2096278304867745792_n
  3. Olivia – De mooiste cover die je ooit hebt gezien
    Er zijn zoveel mooie covers. Al ben ik nog steeds helemaal verliefd op de UK editie van Caraval. Vooral zonder dustjacket is hij erg mooi.
  4. Mina – Een boek dat je zomaar hebt gekocht / zonder te weten waar het overging, en waar je uiteindelijk bent gaan houden
    Cinder door Marissa Meyer. Dit boek las ik een aantal jaren terug voor het eerst in het Engels, toen wist ik nog niet echt veel van The Lunar Chronicles af en was het ook nog niet populair in Nederland. Het boek heeft me positief verrast en ik kan niet wachten om de volgende delen te lezen 🙂
    19623239_1453019504792426_2521786504498380800_n
  5. Nadine & Patty – Kan je een paar boeken noemen met LGBT+ karakters?
    A List of Cages – Robin Roe (Aanrader!)
    History Is All You Left Me – Adam Silvera (Aanrader!)
    Simon vs. – Becky Alberatlli
    Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe – Benjamin Alire Saenz
  6. Will – Een boek waarvan je onder de indruk was. Door hoe goed het was, door de boodschap dat het uitdraagt, etc.
    The Hate U Give – Angie Thomas. Echt een mooie en realistisch boek over the black lives matter program.
  7. Reid – Een fandom waarvan je met trots een shirt draagt.
    Eerlijk gezegd draag ik nooit t-shirts met fandoms erop, maar als ik moest kiezen zou ik best een shirt van Harry Potter of The Lunar Chronicles dragen. Of Disney natuurlijk, haha.
  8. Lin-Manuel Miranda – Als je een liedje zou moeten kiezen die de soundtrack van het leven zou zijn, welk(e) liedje(s) zou je dan kiezen?
    Let it be van de Beatles, wat mij betreft een van de mooiste liedjes die er bestaat én heel herkenbaar voor mij.
    18644956_1782105278770133_6883673024512393216_n(1)
  9. Evan Schulmeister – Een fictief personage bij wie je denkt ‘ugh, waaorm besta je?’. Het hoeft niet zo zeer een slecht personage te zijn, maar waarvan de auteur de bedoeling had het personage kut zou zijn.
    Sommige karakters uit het boek 13 Reasons Why vond ik niet zo leuk, en daardoor vond ik het boek ook minder goed/leuk dan ik had gehoopt. Ik kon me gewoon niet zo goed inleven in het hoofdpersonage (Hannah) en daardoor snapte ik totaal de keuzes die ze gemaakt had niet.
  10. Fuckwipe – Je favoriete scheldwoord dat je ooit in een boek bent tegengekomen.
    Ik heb geen idee eerlijk gezegd, er is niet echt een specifiek scheldwoord wat mij is bijgebleven.
    18513049_1341924575872768_5896902836557447168_n
  11. Unrequited Crushes – Fictief personage waar je een crush op hebt.
    Henry Jones uit The Names They Gave Us 
    Nate van One of Us is Lying
    Kaz uit Six of Crows

  12. Pinterest – Heb je ooit DIYs uitgeprobeerd? En was het succesvol?
    Ik heb wel eens geprobeerd quote-cards en boekenleggers te maken, alleen ben ik meestal niet echt tevreden over.

 

Nogmaals bedankt Jessica, voor het taggen van deze leuke tag!

Ik tag Ayla van www.booksnbabbles.com om deze tag over te nemen 🙂

 

Love, Do

Geef een reactie

