The Names They Gave Us – Emery Lord

IMG_4930.JPG

Het eerste wat me aansprak aan dit boek was de prachtige cover, en toen ik zag dat het geschreven was door Emery Lord moest ik hem wel meenemen. Haar andere boek When We Collided vond ik namelijk erg goed.

De eerste paar pagina’s vielen mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Misschien had ik te hoge verwachtingen? Maar na het eerste hoofdstuk was ik om en kon ik niet meer stoppen met lezen. Dit boek biedt de perfecte combinatie van verschillende onderwerpen. Zo gaat het over vriendschap, liefde, religie, relaties, ouders, ziektes, anders zijn en acceptatie. Ik vond alle personages echt leuk en het verhaal is zoveel meer dan een ‘vluchtige’ summer read. Er zit echt een verhaal in, met een boodschap.

The Names They Gave Us gaat over Lucy. Ze heeft een perfect vooruitzicht op de zomer. Ze heeft een lief vriendje, fijne ouders en een leuke zomerbaan. Totdat dit allemaal in duigen valt. Haar moeder wordt namelijk opnieuw ziek en haar vriendje weet niet of Lucy en hij nou wel zo goed bij elkaar passen.
Haar moeder heeft het idee om haar naar een zomerkamp te sturen als vrijwilliger. In eerste instantie ziet Lucy dit niet zitten, maar besluit haar moeder een plezier te doen door toch te gaan.
Haar doel van dit zomerkamp is om haarzelf te ontdekken, wie is ze nou eigenlijk en wat betekent het om geliefd te worden en zelf lief te hebben?

Ik vond het echt een heel mooi boek. Zeker een aanrader als je van When We Collided genoten hebt. Het is een perfect boek om te lezen tijdens deze zomer, het speelt zich namelijk ook af in de zomer en het leest lekker weg.

Ik heb dit boek 4,5 ster gegeven.

Love, Do

Geef een reactie

