To be read in augustus

IMG_5010.JPG

Ook deze maand heb ik weer een to be read stapel samengesteld. Ik heb er bewust voor gekozen om niet al te veel boeken te kiezen, aangezien ik ook gewoon wil lezen waar ik zin in heb.

Toch vind ik het wel leuk om een ‘wat te lezen’ lijstje samen te stellen én ik hoop dat deze maand toch zeker wel deze vier boeken kan uitlezen.

  1. Crooked Kingdom – Leigh Bardugo
    Dit boek is het vervolg op Six Of Crows een boek dat ik geweldig vond, dus ik hoop dat Crooked Kingdom net zo goed is.

    After pulling off a seemingly impossible heist in the notorious Ice Court, criminal prodigy Kaz Brekker feels unstoppable. But life is about to take a dangerous turn—and with friends who are among the deadliest outcasts in Ketterdam city, Kaz is going to need more than luck to survive in this unforgiving underworld.

  2. Flame in The Mist – Reneé Adieh
    Dit boek zat een aantal maanden geleden in de Fairyloot box en ik ben er nog niet aan toe gekomen hem te lezen, toch ben ik wel erg benieuwd. Dit is een verhaal gebaseerd op Mulan, wat het nog bijzonderder maakt!

    The only daughter of a prominent samurai, Mariko has always known she’d been raised for one purpose and one purpose only: to marry. Never mind her cunning, which rivals that of her twin brother, Kenshin, or her skills as an accomplished alchemist. Since Mariko was not born a boy, her fate was sealed the moment she drew her first breath.So, at just seventeen years old, Mariko is sent to the imperial palace to meet her betrothed, a man she did not choose, for the very first time. But the journey is cut short when Mariko’s convoy is viciously attacked by the Black Clan, a dangerous group of bandits who’ve been hired to kill Mariko before she reaches the palace.The lone survivor, Mariko narrowly escapes to the woods, where she plots her revenge. Dressed as a peasant boy, she sets out to infiltrate the Black Clan and hunt down those responsible for the target on her back. Once she’s within their ranks, though, Mariko finds for the first time she’s appreciated for her intellect and abilities. She even finds herself falling in love—a love that will force her to question everything she’s ever known about her family, her purpose, and her deepest desires.

  3. Cress -Marissa Meyer
    Na het lezen van Cinder en Scarlet wil ik ook graag het derde boek in de serie lezen. Ik ben verliefd geworden op de wereld en ik kan niet genoeg krijgen van The Lunar Chronicles.

    Lukt het Cinder en Scarlet om nieuwe bondgenoten te vinden in de strijd tegen koningin Levana? Je leest het in dit derde deel van The Lunar Chronicles.Cress zit al zeven jaar opgesloten in een satelliet met alleen haar netschermen als gezelschap. Ze wordt gedwongen voor koningin Levana te werken, maar haar loyaliteit ligt ergens anders…Cinder, kapitein Thorne, Scarlet en Wolf zijn ondertussen op de vlucht. Ze zullen een plan moeten bedenken om te voorkomen dat koningin Levana ook op Aarde de macht overneemt. Kan Cress hen daar misschien bij helpen? Als de poging om Cress te redden niet zo loopt als gepland, valt de groep uiteen. Cress is eindelijk vrij, maar betaalt daarvoor een hoge prijs. Ondertussen is koningin Levana vastbesloten niets of niemand tussen haar geplande huwelijk met keizer Kai te laten komen – zeker geen ontsnapt cyborgmeisje. Cress, Scarlet en Cinder hadden misschien niet gedacht dat ze ooit de wereld zouden moeten redden, maar het lot van de Aarde ligt nu toch echt in hun handen.

  4. Release – Patrick Ness
    Nadat ik A Monster Calls van Patrick Ness gelezen had, wilde ik meer van hem lezen. Ik vind zijn schrijfstijl erg fijn lezen en toen ik de samenvatting van Release las was ik meteen geïnteresseerd in dit boek.

    Inspired by Mrs Dalloway and Judy Blume’s Forever, Release is one day in the life of Adam Thorn, 17. It’s a big day. Things go wrong. It’s intense, and all the while, weirdness approaches…

    Adam Thorn is having what will turn out to be the most unsettling, difficult day of his life, with relationships fracturing, a harrowing incident at work, and a showdown between this gay teen and his preacher father that changes everything. It’s a day of confrontation, running, sex, love, heartbreak, and maybe, just maybe, hope. He won’t come out of it unchanged. And all the while, lurking at the edges of the story, something extraordinary and unsettling is on a collision course.

    Heb jij al een van deze boeken gelezen?

 

Love, Do

Geef een reactie

