One of Us is Lying – Karen M. McManus

IMG_4971.JPG

One of Us is Lying is een spannend boek geschreven door Karen M. McManus. Dit boek zag ik al eerder voorbij komen in het Nederlands (Een van ons liegt) op veel verschillende blogs en op Yalfest. Als ik eerlijk ben trok het boek mij toen niet echt aan, maar toen ik de recensies wat beter las kon ik niet wachten om het boek te lezen.

One of Us is Lying heet mij zeker niet teleurgesteld. Ik vond het echt een erg spannend boek en ik wilde graag weten hoe het afliep. Ik vond eigenlijk alle personages in het boek erg leuk en dat was ook een voordeel, vooral Nate vond ik echt een leuk personage.

Wat ik ook leuk vond is dat het echt een highschool vibe heeft. Het speelt zich namelijk af rondom een school. Sommige mensen vonden het jammer dat er stereotypes als hoofdpersonen werden gekozen. A Geek, A Jock, A Criminal, A Princess, maar ik vond dat juist wel grappig en het gaf echt een extra overdreven Amerikaans highschool effect.

Simon is een niet echt populaire jongen die een beruchte roddel-app heeft ontwikkelt. Op een dag zit hij samen in de nablijf-klas met vier random personen, namelijk Bronwyn, Cooper, Addy en Nate. In eerste instantie hebben zij niets met elkaar te maken, ze kennen elkaar maar dat is ook alles. Wanneer Simon plotseling overlijd in het bijzijn van hen, beginnen de roddels te komen. Wat als zijn dood geen ongeluk was?
Wie is er te vertrouwen? Wie van hen is schuldig? Ieder van hen heeft iets te verberen. Ieder van hen zou het gedaan kunnen hebben, om te voorkomen dat de roddels op de app onthuld zouden worden. En een van hen liegt.

Een erg spannend boek dus, met leuke karakters, een interessante verhaallijn en een onverwacht en schokkend einde.

Ik heb dit boek vijf van de vijf sterren gegeven op Goodreads.

Love, Do

Geef een reactie

