Ik zie jou – Clare Mackintosh

20292134_1444246832336189_1217119710_n

Naar aanleiding van de vele positieve recensies op verschillende boekenblogs, besloot ik Ik zie jou te kopen en te lezen. Ik heb er zeker geen spijt van en ik vond het echt een spannend boek.

Normaal gesproken lees ik meestal Engelse boeken, echter wil ik ook wat meer Nederlandse boeken gaan lezen. Ik zie jou is oorspronkelijk verschenen met de titel I See You in het Engels, maar pas dit jaar werd het boek ‘populair’ in Nederland.

Ik zie jou is een echte thriller, van het begin tot het einde zat ik op het puntje van mijn stoel, ik wilde zo graag weten wat er aan de hand was. Ik heb het boek dan ook in één dag uitgelezen.

Het boek gaat over Zoë Walker. een vrouw die elke dag dezelfde treinrit naar haar werk neemt. Als ze tijdens het lezen van de krant in de trein erachter komt dat haar foto gebruikt wordt voor een datingsite schrikt ze. Ze is vastbesloten om uit te zoeken hoe die foto daar terecht komt. Echter zijn er verder niet veel aanwijzingen, alleen een korrelige foto, een vage website en een telefoonnummer. Haar familie denkt dat ze zich vergist, en dat het gewoon een vrouw is die op haar lijkt. Maar als er de volgende dag een andere foto verschijnt, van een vrouw die net als Zoë elke dag de trein neemt, raakt ze in paniek. Zeker wanneer blijkt dat deze vrouw vervolgens dood wordt gevonden.  Wie houdt haar in de gaten? En waarom?

Zeker een spannend boek dus, en het einde.. Wow! Ik kan dit boek zeker aanraden, het begin ging ietwat traag en sommige personages irriteerde mij af en toe, maar alsnog vond ik het echt de moeite waard. Ik heb het boek daarom vier van de vijf sterren gegeven.

Love, Do

Geef een reactie

