Ik las zeven boeken in één week

IMG_4981.JPG

Door omstandigheden had ik een week vrij, zonder enige verplichtingen. Ik besloot dus lekker veel te gaan lezen. Wat resulteerde in zeven gelezen boeken!

Als eerste las ik The Night Circus door Erin Morgenstern uit. In dit boek was ik al eerder begonnen, maar deze las ik de eerste dag van mijn ‘vakantie’ uit. Ik gaf het boek vier van de vijf sterren, ik vond het een leuk boek maar soms ging het allemaal een beetje traag. Desondanks heb ik er erg van genoten. Een echt uniek en magisch boek.

Daarna besloot ik om iets ‘luchtigers’ te lezen, namelijk When Dimple Met Rishi geschreven door Sandhya Menon. Dit boek vond ik echt ge-wel-dig een perfect boek om te lezen in de zomer. Dit boek gaf ik vijf van de vijf sterren op Goodreads en las ik in één dag uit!

Toen was het tijd voor een boek waar ik al veel positieve verhalen over had gehoord, namelijk This Is Where It Ends geschreven door de Nederlandse Marieke Nijkamp. Dit boek was echt heftig en indrukwekkend, ik kreeg er kippenvel van. Dit boek gaf ik vier van de vijf sterren op Goodreads.

Een boek lezen van Sherman Alexie stond al een tijdje op mijn wensenlijstje en daarom besloot ik The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian te lezen. Een grappig boek mét cartoon en een boodschap. Zeker een leuk boek om gelezen te hebben. Ik gaf dit boek ook vier van de vijf sterren op Goodreads.

Toen had ik zin in een Nederlands boek, dus ik besloot Ik zie jou (I See You) van Clare Mackintosch te lezen, dit boek werd op veel Nederlandse boekenblogs aangeraden, dus daarom besloot ik hem maar gewoon te lezen. Ik ben zeker niet teleurgesteld. Dit boek was eng, spannend en ik kon niet stoppen met lezen. Dit boek heb ik dus ook in een dag uitgelezen. Ook dit boek gaf ik vier van de vijf sterren op Goodreads.

Ik wil graag alle boeken van The Lunar Chronicles in het Nederlands gaan lezen, om twee redenen. De eerste reden is omdat ze natuurlijk prachtig zijn en ten tweede omdat ik graag wat meer Nederlands wil gaan lezen. Daarom besloot ik te beginnen met Cinder, ik had dit boek al in het Engels gelezen en mijn mening is nog niet veranderd: een geweldig boek! Ik gaf dit boek dan ook vijf van de vijf sterren op Goodreads

Als laatste las ik het mega-spannende en mysterieuze One of Us is Lying geschreven door Karen McManus. Dit boek verraste mij positief, het is echt een spannend boek met geweldige personages en een zeer onverwachte wending. Ik gaf dit boek daarom ook vijf van de vijf sterren.

Love, Do

Geef een reactie

