This is where it ends – Marieke Nijkamp

IMG_4965

Wow, just wow. Dit boek is echt realistisch, het maakte mij zelfs een beetje angstig.

Marieke Nijkamp is van oorsprong Nederlandse, maar schrijft liever in het Engels. Vandaar dat dit boek ook eerst in het Engels is uitgegeven, maar ook in het Nederlands is dit boek onlangs verschenen onder de titel: 54 minuten.

Toen ik het Nederlandse boek in de boekhandel zag liggen vond ik het raar dat de titel 54 minuten was. Maar nu ik het boek uit heb, snap ik het volledig en vind ik de titel erg goed bij dit boek passen. Het blijft namelijk een beetje mysterieus, wat erg goed bij dit boek past.

Ik vond het een erg goed boek, al moest ik er in het begin wel een beetje inkomen omdat je steeds switcht van de ene persoon naar de andere persoon, er lopen dus verschillende verhaallijnen door elkaar heen.

De achterflap van dit boek zegt genoeg, vind ik:

10:00 uur
De directeur van Opportunity High School beΓ«indigt haar toespraak en verwelkomt alle leerlingen voor het nieuwe semester.

10:02 uur
De leerlingen staan op om naar hun klassen te gaan.

10:03 uur
De auladeuren gaan niet open.

10:05 uur
Iemand begint te schieten. Uiterst minutieus volgt 54 Minuten vier jongeren tijdens een schietpartij op een middelbare school. Verteld vanuit verschillende perspectieven kom je achter de motieven van de schutter en word je als het ware de terreurdaad ingezogen.

Ik wil niet te veel weggeven, want het is gewoon een boek waaraan je begint en niet meer weg kunt leggen. Ik wilde zo graag weten wat er aan de hand was en hoe het verhaal zou eindigen, dus heb ik het dan ook in minder dan vierentwintig uur uitgelezen πŸ™‚

Het is niet het allerleukste boek, met een vrolijk onderwerp. Maar wel de realiteit en best angstaanjagend, als je het mij vraagt. Zeker het lezen waard dus.

Love, Do

Geef een reactie

