When Dimple met Rishi – Sandhya Menon

20206389_1440475456046660_1785005618_n

Dit boek staat al op mijn to be read lijstje sinds het is uitgekomen (wat nog niet zo heel erg lang is), maar ik heb hem toch redelijk snel uitgelezen én ik ben zeker niet teleurgesteld!

Ik had al wel verwacht dat dit boek de perfecte summer read zou zijn én het heeft zeker te weten aan mijn verwachtingen voldaan. Als je zin hebt in een leuke, schattige, hartverwarmende contemporary kan ik je dit boek zeker aanraden. Het boek deed mij een beetje denken aan boeken als Anna and the French Kiss &  Lola and the Boy Next Door. Perfect om tijdens de zomervakantie te lezen dus!

Dimple Shah denkt dat ze het allemaal voor elkaar geeft, ze is net afgestudeerd en is klaar om uit huis te gaan om te gaan studeren. Haar moeder is – volgens Dimple – erg geobsedeerd door haar en vind dat Dimple zo snel mogelijk een leuke Indiaanse vriend moet krijgen, met wie ze kan trouwen en kinderen kan krijgen. Iets wat Dimple totaal niet ziet zitten. Ze heeft geen zin om de hele zomer thuis met haar familieleden opgescheept te zitten, dus besluit ze zich in te schrijven voor een onderzoeksprogramma voor web/internetdesigners.

Rishi is een romantische jongen, dus wanneer zijn ouders hem naar dezelfde zomerschool sturen om zijn toekomstige vrouw te ontmoeten, twijfelt hij geen moment. Rishi wil in tegenstelling tot Dimple namelijk wel graag alles op een rijtje hebben, wat traditie is in zijn cultuur.

Ik ga niet te veel verklappen, maar het is dus echt een leuk, romantisch verhaal. Niet te veel diepgang, maar erg vermakelijk om te lezen. Echter is het niet alleen maar ‘leuk’, het verhaal bespreekt natuurlijk ook belangrijke elementen zoals cultuurverschillen en tradities en gewoonten.

Ik heb dit boek 5 van de 5 sterren gegeven 🙂

Love, Do

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Sherry schreef:

    Ik ben benieuwd naar dit boek.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

