The Night Circus – Erin Morgenstern

18950254_1171673816271962_2966249417008480256_n

Eindelijk heb ook ik dan The Night Circus uitgelezen.  Nadat ik Caraval (geïnspireerd op The Night Circus) was ik erg benieuwd naar het origineel en ik ben zeker positief verrast.

De quotes op de voorkant verraden het al een beetje, dit boek is een magisch verhaal over een circus dat alleen s’ nachts geopend is. In het begin moest ik er een beetje inkomen, omdat er nogal wat personages in voorkomen. Ook is het verhaal niet chronologisch maar bevat het veel flashbacks en flashforwards. In combinatie met de creatieve en visuele schrijfstijl is dit boek een echt avontuur en mirakel.

The Night Circus verschijnt uit het niets, er zijn geen aankondigen vooraf en niemand weet wanneer het arriveert. Normaal gesproken worden circustenten gekenmerkt door hun kleurige tenten, echter is het nachtcircus enkel zwart en wit. Een bezoekje aan dit circus belooft een magische en unieke ervaring te worden.

In de jaren 1890 trekt het Circus door de hele wereld, echter brengt dit circus ook een geheim met zich mee, namelijk de ‘magische’ strijd tussen twee jonge circusartiesten Celia en Marco. Vanaf hun jeugd zijn zij getraind door hun leermeesters om mee te doen aan een spel, om de beste illusionist te worden. Wat zij beiden niet weten is dat ze als marionetten worden gebruikt om de eeuwenlange rivaliteit tussen hun twee leermeesters ‘op te lossen’.

Het is een magisch verhaal, soms vond ik het ietwat vaag en onwerkelijk. Toch werd ik meegesleept in dit verhaal en wilde ik graag weten hoe het af zou lopen. Ik heb het boek vier van de vijf sterren gegeven.

Love, Do

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. verhaalverliefd schreef:

    Dit boek staat al een tijdje op mijn leeslijstje! Leuk dat je hem goed vond :).

    Liked by 1 persoon

  2. Linda schreef:

    Eerlijk gezegd viel dit boek mij een beetje tegen. Vind Caraval in ieder geval een stuk mooier. Gelukkig kon jij The Night Circus wat beter waarderen dan ik 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. dominds schreef:

      Jammer dat je hem een beetje vond tegenvallen. Ik vond Caraval ook erg goed 🙂

      Like

Geef een reactie

