Roar- Cora Carmack

IMG_4892

In de Fairyloot box van juni zat een nieuw boek genaamd Roar geschreven door Cora Carmack. Eerlijk gezegd kende ik haar nog niet, dus ik was erg benieuwd naar dit boek.

Dit boek heeft mij zeker niet teleurgesteld. Wat een onwijs leuk boek. Het is grappig, spannend, origineel gecombineerd met een vleugje romantiek. In het begin kwam ik er wat lastiger in, omdat de schrijfstijl verschillende point of views gebruikt. Zo lees je vanuit de hoofdpersoon Arora (Roar) en vanuit het perspectief van nog wat andere karakters.

Dit boek gaat over Arora, later noemt ze zichzelf Roar, zij stamt af van een van de oudste Stormling families. Zij zou de perfecte koningin moeten worden, ze is intelligent, moedig en betrouwbaar. Zelf is ze hier niet zo zeker van, aangezien zij geen enkel spoor van magie bezit dat haar volk zou kunnen beschermen.
Om haar geheim te beschermen heeft haar moeder geregeld dat ze met een duistere Stormling prins moet gaan trouwen. Aurora ziet hem in eerste instantie als de perfecte man, die haar zekerheid kan gaan bieden. Echter blijkt dit later niet het geval. Wanneer ze hem op een dag achtervolgt komt ze achter verschillende geheimen die haar toch wel laten schrikken. Ook ziet ze een ‘zwarte’ markt, waar mensen handelen in magie die stormen beheersen. Hetgeen wat Aurora juist mist.  Degene die het verkopen zijn geen Stormlings, maar Storm hunters. Aurora is nieuwsgierig en vanaf hier begint haar leven  én avontuur pas echt.

Challenge a tempest. Survive it. And you become its master.

Roar is echt een uniek boek, ik heb nog nooit zoiets gelezen. Het gaat over natuurverschijnselen en het boek is heel beeldend geschreven, wat het nog extra mooi maakt. Ik raad het boek zeker aan. Ik heb het 4,5 van de 5 sterren gegeven op Goodreads, enkel omdat ik het begin nogal verwarrend vond.

Heb jij Roar al gelezen?

Love, Do

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Ik ben echt onwijsss benieuwd naar dit boek! Ze is bekend geworden door haar new adult boeken die me ook heel leuk lijken, maar die ik nog steeds niet las. Maar ik ben ook heel erg nieuwsgierig naar deze YA van haar. Hij staat op mijn verjaardags wishlist xD Vind de cover ook echt rete-gaaf ❤ houd van de kleuren ook. Ik houd van meerdere POV's dus ik denk – hoop – dat dit boek helemaal in m'n straatje gaat passen 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. dominds schreef:

      Ik vond het boek echt supergaaf echt iets wat ik nog niet eerder had gelezen. Ik denk wel dat jij hem leuk gaat vinden 🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

