Aristotle and Discover the Secrets of the Universe – Benjamin Alire Saenz

19623239_1453019504792426_2521786504498380800_n(1)

Nog niet zo lang geleden is Aristotele en Dante in het Nederlands verschenen, reden genoeg voor mij om het boek nogmaals te gaan lezen.

De eerste keer dat ik dit boek las is inmiddels al een tijdje geleden. Ik wist er eerlijk gezegd dus niet zo heel veel meer van, natuurlijk wist ik wel een beetje waar het over ging, maar de details was ik een beetje vergeten. Op social media wordt het boek nu heel erg aangeprezen, aangezien het sinds kort ook in het Nederlands te verkrijgen is. Perfect dus voor de mensen die liever Nederlands lezen. Zelf had ik het boek al in het Engels, dus ik besloot hem gewoon opnieuw in het Engels te lezen.

Ik vind het echt een mooi boek. Ik vind zowel Ari en Dante echt geweldige karakters en het verhaal is meeslepend, mooi en hartverscheurend. Dit boek dealt met verschillende thema’s waar menig jongere ook mee te maken krijgt. Het gaat over familie, vrienden, drugs, alcohol en homoseksualiteit.

Wat ik ook een leuk detail vond is dat het zich niet afspeelt in ‘onze’ tijd, maar al eerder. (rond 1980/1990)

Ari(stoteles) is een eenzame jongen, die veel nadenkt. Vooral over de geheimen van het Universum. Dante denk niet zo veel na en doet gewoon waar hij zin in heeft. Zijn favoriete hobby is zwemmen, dat is ook de plek waar Ari en Dante elkaar leren kennen. Eigenlijk hebben ze niets met elkaar gemeen, behalve hun ietwat aparte naam. Toch worden ze beste vrienden en kunnen ze niet meer zonder elkaar.

Zeker een aanrader. De eerste keer dat ik hem las gaf ik het boek 4 van de 5 sterren. Nu geef ik het 4,5 van de 5 sterren.

Heb jij het boek gelezen?

Love,
Do

Geef een reactie

