Mijn ervaring met audioboeken

18950446_124928264752486_7634083706105233408_n(1)

In eerste instantie wilde ik eigenlijk niets van audioboeken weten, ik snapte niet echt wat er ‘leuk’ aan was.

Maar.. ik moet mijn mening herzien. Ik zag dat Storytel een proefabonnement aanbood voor twee weken, dus ik besloot het nog een kans te geven. Ik had al eerder via podcasts naar verschillende ‘verhalen’ geluisterd, maar ik kon er toch niet echt mijn aandacht bijhouden en na een tijdje dwaalden mijn gedachten af. Ik denk dat het ook een beetje ligt aan de persoon die het verhaal voorleest, als iemand op een hele monotone manier vertelt, haak ik al snel af.

Het eerste boek dat ik luisterde is The Selection, in het Engels. Ik hoorde hier al vaker goede verhalen over, maar ik heb nooit echt de drang gehad om het boek aan te schaffen. Toen ik hem tussen de audioboeken zag staan, besloot ik hem toch maar een kans te geven.

Ik vond het luisteren naar The Selection verrassend leuk. De persoon die het voorleest leest wel een beetje monotoon, maar het is niet echt vervelend. Daarnaast is het een makkelijk te volgen verhaal en duurt het niet al te lang. Een boek duurt iets meer dan 7 uur denk ik.

Ik luister vooral naar een audioboek als ik onderweg ben met de fiets, als ik loop of als ik een korte busrit maak. In de trein pak ik mijn fysieke boek er nog altijd bij.

Het luisteren naar audioboeken is wat mij betreft zeker een aanrader. Wel vind ik het ietwat prijzig, €9,99 per maand. Ik ga eens rondkijken of er nog meer ‘audioboeken’ aanbieders zijn.

Luister jij weleens een audioboek?

Love, Do

Geef een reactie

