The Selection – Kiera Cass

18950446_124928264752486_7634083706105233408_n(1)

Ik weet het, een beetje late to the party. Maar ik heb dan ook eindelijk het eerste deel van The Selectie uit! Ik heb hem namelijk geluisterd via Storytel, een app waarbij je via je mobiel naar verschillende boeken kunt luisteren.

Als ik eerlijk moet zijn dacht ik altijd dat de selectie-serie niets voor mij zou zijn, ik weet eigenlijk niet waarom. In het begin moest ik er even inkomen, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik het boek dit keer luisterde in plaats van las. Ik vond het een heel vermakelijk boek, al werd het na een tijdje wel een beetje langdradig. Toch ben ik wel nieuwsgierig hoe het afloopt en zou ik graag verder willen lezen of luisteren.

De selectie gaat over een meisje genaamd America, een meisje die een ietwat armoedig leven heeft. Dan krijgt ze kans om mee te doen aan de selectie, waarbij ze de mogelijkheid krijgt om in het paleis van prins Maxon te wonen en eventueel met hem te trouwen. America heeft hier in eerste instantie geen zin in, omdat ze al een oogje op iemand anders heeft. Als ze hoort dat haar familie hierdoor een beter leven kunnen krijgen besluit ze toch om mee te doen. Samen met 35 andere meisjes gaat ze de strijd aan. Heft ze een goede keuze gemaakt? Of is haar toekomstbeeld nu volkomen veranderd?

Ik ben erg benieuwd naar de volgende delen en ik denk dat ik binnenkort in deel 2 ga beginnen 🙂

Heb jij de selectie serie al gelezen?

 

Love, Do

Geef een reactie

