The Memory Book – Lara Avery

18879583_461841350818191_6175179497151660032_n(1)

Een boek dat al een tijdje op mijn TBR-lijstje stond is The Memory Book (of terwijl het Geheugendagboek van Lara Avery), sinds het boek vertaald is in het Nederlands hoor ik hier zoveel positieve verhalen over.

Eerlijk gezegd kon ik er in het begin een beetje moeilijk inkomen. Ik had gehoopt dat ik er vanaf het begin al meteen in zat, maar helaas. Gelukkig werd dit na +/- 40 bladzijdes beter en las het boek echt heel erg fijn.

Dit boek gaat over Sammie, een meisje die erachter komt dat ze geheugenverlies heeft en daarom een word-document als dagboek gebruikt. In dit word-document schrijft (of eigenlijk typt) ze iedere dag wat ze heeft meegemaakt en wat ze hierbij voelde om dit later terug te lezen als ze vergeten was wat er precies gebeurde. Je merkt tijdens het lezen echt hoe zij zich op dat moment voelt, of ze een goede of juist een slechte dag heeft. Daarnaast merk je ook aan het gebruik van haar schrijfstijl of tekens of ze geΓ―rriteerd is of juist heel vrolijk. Naast het feit dat ze moet leven met haar geheugenverlies Β moet ze ook nog omgaan met de dagelijkse struggle van een tiener. Liefde, vriendschap en familie speelt hierin ook een grote rol.

Ik vond het een erg interessant, hartverscheurend en ook grappig boek, het boek heeft mij echt geraakt!

Heb jij The Memory Book / het Geheugendagboek al gelezen?

Love, Do

Geef een reactie

