Nimona – Noelle Stevenson

18645531_242767089461570_5935169118264098816_n(1)

Nimona is een boek waar ik al heel lang erg benieuwd naar was, maar toch stelde ik het steeds uit hem te kopen en te lezen. Vandaag (zondag 21-5) was de garagesale van Blossom Books en toen zag ik hem liggen, weliswaar voor €18,50, maar ik besloot hem toch mee te nemen.

In een middag heb ik hem uitgelezen, het is een erg leuk en grappig verhaal. Het is geschreven in een graphic novel vorm en lees daarom ook erg gemakkelijk en snel.

Nimona is een meisje, maar niet zo maar een meisje.. Ze kan namelijk van gedaante veranderen, zo kan zij veranderen in een kat, een schildpad maar ook in een draak. Op een dag ontmoet zij Ballister Zwarthart, een zongenaamde schurk, en samen gaan zij ‘het kwaad’ bestrijden. Hun doel is om te bewijzen dat Ambrosius Goudzak en het Instituut geen helden zijn, maar juist schurken. Echter gebeuren er wel een aantal dingen die de samenleving in gevaar brengen. En de grote vraag is: hoe komt het eigenlijk dat Nimona van gedaante kan verwisselen?

Ik heb erg genoten van dit boek, de tekeningen zijn erg mooi en het verhaal is goed uitgewerkt. Ik lees normaal gesproken niet zo vaak een graphic novel, maar het is toch wel leuk voor de afwisseling.

Heb jij Nimona al gelezen?

Love,
Do

Geef een reactie

