Would You Rather – Bookish edition

 

IMG_4741.JPGOp de site http://www.bookstr.com kwam ik een hele leuke ‘tag’ tegen, namelijk de ‘would you rather – literary edition’, mij leek het leuk om deze antwoorden te delen.

1. Would you rather marry Bingley or Darcy?

Deze vraag is niet zo moeilijk, ik zou liever trouwen met Darcy. (Pride and Prejudice)

2. Which Hogwarts house would you rather be in?

Ik zou het beste thuishoren in Ravenclaw / Ravenklauw denk ik.

3.  Would you rather read ‘War and Peace’ for the rest of your life or ‘Infinite Jest’? 

Als ik eerlijk ben heb ik geen van beide boeken nog gelezen, maar ik heb wel even een korte samenvatting opgezocht op Goodreads.

Ik denk dat ik dan toch ga voor Infinite Jest geschreven door David Foster Wallace, aangezien ik al eerder korte verhalen van hem heb gelezen en ik zijn schrijfstijl en verhalen erg interessant vind.

4.  Would you rather attempt to read a soaking wet book or every time you touched a page it would smudge forever?

Ehm, moeilijke vraag. Allebei niet echt ideaal natuurlijk. Maar ik denk dat ik voor de tweede optie ga, als ik heel voorzichtig doe kunnen de vlekken minimaal blijven hoop ik dan.

5. Would you rather read a book where the page was missing or a book were the author doesn’t know the difference between there, their, and they’re?

Allebei vervelend.. Ik denk dat ik dan toch ga voor een boek lezen waar een pagina in mist, hopelijk is het dan niet een erg belangrijke pagina. Het zou mij denk ik wel storen als er veel spelfouten in een boek staan.

6. Would you rather read a book that gave you a paper cut on every page or a book that had tiny tiny text?

Niets is vervelender dan je aan papier snijden, dus ik denk dat ik voor een hele kleine lettertype ga.

7. Would you rather read a book that’s so big it’s one word per page or so tiny it strains your eyes?

Een woord per pagina lijkt me niet echt functioneel, aangezien sommige boeken dan wel erg dik worden, dus ik ga dan weer voor super kleine letters, misschien lost het lezen met een leesbril het probleem op!

8.Would you rather have someone ruin the ending of a book for you or never finish a book you were reading?

Alweer zo een moeilijke vraag! Ik kies voor het eerste, het zou mij echt heel erg frustreren als ik een boek niet uit kan lezen. Ik wil altijd erg graag weten wat er gebeurd en hoe het afloopt. Daarom ben ik ook niet zo’n grote fan van series, haha!

9. Would you rather have Katniss Everdeen protect you or Beatrice Prior?

Het eerste Divergent boek vond ik erg goed en als ik heel eerlijk ben heb ik niet zo heel veel met The Hunger Games, dus ik ga voor Bearice Prior. (Een onpopulaire keuze, 81% van de mensen vulde Katniss in, mischien moet ik The Hunger Games toch nog maar een kans geven).

10. Would you rather only read classics for the rest of your life or YA novels?

Dit vind ik wel een makkelijke, YA novels! Ik vind een classic op zijn tijd erg interessant en fijn om te lezen, maar voor mijn plezier lees ik toch liever YA.

11. Would you rather have a kid like Holden Caulfield or Huckleberry Finn?

Eerlijk gezegd ken ik beide niet echt heel erg goed… Holden Caulfield is een personage in het boek The Catcher in the Rye – J.D. Salinger en Huckleberry Finn komt uit het gelijknamige boek Adventures of Huckleberry Finn – Mark Twain. Ik ga dan toch voor Huckleberry denk ik, aan zijn karakterbeschrijving te zien lijkt het mij een erg ambitieus en intelligent mannetje die zijn eigen pad kiest.

12. Would you rather read only 1 book in a year and remember everything or read 100 books and remember nothing?

Alweer zo’n lastige vraag. Ik denk toch dat ik liever 100 boeken lees, ik zou eventueel kort kunnen opschrijven waar het boek over gaat en dan toch nog enigszins het plot kunnen onthouden.  Éen boek per jaar vind ik wel erg weinig, er zijn zoveel goede boeken die nog gelezen moeten worden..

13. Would you rather get locked in a library or in a bookstore?

In een boekenwinkel! Zeker weten, en dan het liefste de Waterstones in Londen.

14. Would you rather be friends with Hermione Granger of Matilda?

Hermione Granger, hoe leuk zou het zijn als zij mij dan allemaal spreuken kan leren?

Wil je deze tag ook invullen? Dat kan op de site van http://www.bookstr.com, dan zie je meteen hoe anderen gereageerd hebben!

Love,
Do

Geef een reactie

