Six of Crows – Leigh Bardugo

18513049_1341924575872768_5896902836557447168_n

Een beetje later dan ‘de hype’, maar ik heb ook eindelijk Six of Crows gelezen!

Six of Crows is het eerste deel van de duologe van Leigh Bardugo. Leigh Bardugo is bekend geworden vanwege haar Shadow and Bone serie. Eerlijk gezegd heb ik die serie niet gelezen, maar hij schijnt wel heel goed te zijn.

Ik ben positief verrast door dit boek aangezien ik er met nul verwachtingen inging, daarom wist ik niet echt wat ik kon verwachten.

Dit boek volgt het verhaal van Kaz Brekker, een crimineel wonderkind, uit de onderwereld van Ketterdam. Hij krijgt de opdracht om een ‘gevangene’ te bevrijden uit de gevaarlijke Ice Court. Het is maar de vraag of hij dit overleeft. Daarnaast heeft hij natuurlijk een crew nodig die hem daarbij moet gaan helpen. Hij kiest zijn mensen nauwkeurig uit, zodat de kans groter wordt dat zij het overleven en het doel behalen. Hij neemt Inej, een trouwe, onopvallende vriendin, Nina, een geisha, Jesper, Wylan en Matthias mee. Zij hebben allemaal hun eigen verhaal die door het boek heen duidelijk wordt. Kunnen ze elkaar genoeg vertrouwen om deze missie te doen slagen?

Ik vond het een spannend, origineel en leuk boek. Ik vond het fijn dat de karakters meer persoonlijkheid kregen door het boek heen en dat je meer te weten kwam over hun achtergrond. Daarnaast vond ik het leuk dat er invloeden vanuit de Nederlandse taal en omgeving gebruikt werden.

Ik raad dit boek zeker aan, als je hem nog niet gelezen hebt. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg Crooked Kingdom. 

Heb jij Six of Crows al gelezen?

Love,
Do

Geef een reactie

