The Upside of Unrequited – Becky Albertalli

on

18252646_1693977747298373_1204426219844534272_n(1)

Becky Albertalli werd bekend door haar boek Simon vs. the Homosapiens Agenda. Dit boek vond ik erg goed en dus wilde ik ook graag haar nieuwe boek The Upside of Unrequited lezen!

Wat ik vooral fijn vind aan de boeken van Becky is dat de schrijfstijl erg fijn is en dat het boek gewoon erg snel wegleest, soms jammer maar als je in een leesflow zit ook erg fijn! Dit ervaarde ik ook tijdens het lezen van The Upside of Unrequited. 

Als ik heel eerlijk moet zijn zat ik er nog niet meteen helemaal in, maar naar een aantal bladzijde vond ik het echt een heel leuk boek en kon ik niet stoppen met lezen. Ik weet niet waarom het even duurde, maar gelukkig stelde het uiteindelijk niet teleur.

Dit boek gaat over Molly een ietwat onzeker, volslank meisje. Zij heeft oneindig veel crushes gehad in haar leven, maar eigenlijk nog nooit met een jongen gezoend of gedate. Haar tweelingzus Cassie is totaal het tegenovergestelde, zij heeft namelijk al met meerdere meisjes gezoend en ook al verschillende vriendinnen gehad. Als Cassie een vriendin krijgt genaamd Mina, wil Cassie Molly koppelen aan de beste vriend van Mina, Will. Als ze met zijn vieren kunnen daten blijven ze een sterke band houden, volgens Cassie. Molly vind Will ‘wel leuk’, maar durft eigenlijk nog geen stappen te ondernemen. Dan krijgt ze een baantje bij een leuke winkel waar ook Reid werkt, eigenlijk totaal niet haar type, maar toch trekt hij haar aandacht. Nu heeft Molly ineens twee extra crushes om aan haar lijst toe te voegen….

Ik vond het echt een vermakelijk boek om te lezen, het is best wel herkenbaar. Molly is erg onzeker omdat haar lichaam er nou eenmaal iets anders uitziet dan die van haar vriendinnen. Ik vind het mooi om te zien dat Molly door het boek heen steeds ietsje zelfverzekerder wordt en zich ontwikkelt op verschillende gebieden.

In het Nederlands is dit boek ook al verschenen onder de titel De voordelen van onbeantwoorde liefde.

 

Heb jij Becky’s nieuwe boek al gelezen?

Love, Do

Geef een reactie

