Phobos – Victor Dixen

18013783_1912648822281507_6747456487452311552_n

Een dag voordat ik naar YALfest ging, kocht ik op de valreep Phobos. Victor Dixen was namelijk ook te gast en ik wilde dit boek al een tijdje lezen. Ik begon er toen ik thuis kwam meteen in, maar las hem net niet optijd uit.

Phobos is een Young Adult sci-fi boek, het speelt zich namelijk gedeeltelijk af in de ruimte en op/in Mars. In dit boek draait het vooral om de zes uitgekozen meisjes en zes uitgekozen jongens. Zij zijn geselecteerd om mee te mogen doen aan een speciaal opgezet progamma genaamd Cupido. Voordat zij aan dit experiment mee gingen doen hebben de jongens de meisjes nog nooit ontmoet. Zij zien elkaar pas voor het eerst in de ruimte, waar het hele verhaal om draait. Deze jongens en meisjes doen namelijk mee aan een reality-dating show, maar deze is wel iets anders aangezien het zich in de ruimte afspeelt. In de eerste ‘aflevering’ kiest één van de meisjes éen jongen en dat is ook de eerste keer dat ze elkaar zien. Dit verhaal wordt onder andere vertelt door de ogen van Léonor, uit Frankrijk. Zij is een bijzonder meisje en heeft al snel door dat er iets niet helemaal klopt aan hun reis richting Mars…

Ik vond het een heel vermakelijk boek en het las lekker weg. Er gebeurd veel, zowel met de kandidaten in de ruimte als de organisatie in Amerika. Wel vond ik sommige personages wat vlak of stereotypend, maar het stoorde me niet echt tijdens het lezen. Ik ben zeker benieuwd naar het tweede deel van Phobos!

 

Love, Do

 

Geef een reactie

