Filmtip: The Hundred-Foot Journey

(bron afbeelding: IMDb.com)

Onlangs had ik zin om een film te kijken en besloot ik op Netflix rond te kijken. Toen zag ik The Hundred-Foot Journey tussen de ‘populaire’ films staan en besloot ik die te kijken.

Ik ben niet super snel enthousiast als het om films gaat, meestal vind ik ze ‘wel leuk’, maar niet leuk genoeg om vaker te bekijken. Deze film vind ik toch wel iets meer dan ‘wel leuk’. The Hundred-Foot Journey is uitgekomen in 2014 en is gebasseerd op een boek geschreven door Richard C. Morais (gepubliceerd in 2010).

Deze film draait allemaal om de familie Kadam uit India. In deze familie speelt koken en eten een grote rol, vooral de moeder van het gezin kookt met haar hart. De grootste wens van de familie is een om een eigen restaurant te openen. Wanneer de moeder omkomt tijdens een verschrikkelijke brand willen ze opnieuw beginnen en besluiten ze naar Europa te vertrekken. Tijdens deze roadtrip gaan er een aantal dingen mis en zo strandden ze ook in een klein dorpje in Frankrijk. Hier ontmoeten ze een Franse vrouw die in het met Michelin-ster bekroonde restaurant werkt. De zoon Hassan kan het goed met haar vinden en vraagt haar ook om enige culinaire tips. Maar Hassan blijkt veel beter te kunnen koken. De vader des huizes heeft zijn oog laten vallen op een ‘bouwval’ tegenover het luxeuze restaurant en besluit dat hij hier zijn eigen Indiaanse restaurant wil beginnen. De rest van de familie is in het begin een beetje skeptisch, omdat de Fransen waarschijlijk niet bekend zijn met de Indiaanse keuken…

Ik wil niet te veel weggeven van deze film, aangezien het echt een film is die je zelf moet kijken en zo zelf je beeld kan vormen.

Bekende acteurs die in deze film spelen zijn: Helen Mirren, zij speelt de eigenaresse van het met een Michelin ster bekroonde restaurant, Manish Dayal (90210) en Charlotte Le bon.

Deze film staat ook op Netflix.

Heb jij deze film al gezien?

Love, Do

Geef een reactie

