Maart wrap-up

17595894_811301269010501_335218258967789568_n(1).jpg

Het is alweer april, Time flies. Dus hierbij wil ik graag laten zien welke boeken ik gelezen heb ik maart.

Eerlijk gezegd heb ik geen enkel boek gelezen waarover ik een negatieve mening heb. Ik gaf ze daarom ook allemaal 4 sterren of meer op Goodreads.

Allereerst las ik Northern Lights, het eerste deel in The Dark Materials serie, geschreven door Philip Pullman. Ook wel bekend onder de naam: Het Gouden Kompas. Ik vond dit een erg leuk boek om te lezen, het is wat meer fantasy-gericht, waar ik normaal gesproken niet echt een hele grote fan van ben. Toch vond ik de personages en de gebeurtenissen in dit boek leuk, spannend en interessant, vooral omdat er een veel diepere lading en betekenis inzit dan je van te voren zou denken. Dit verhaal zou namelijk als kritiek worden gezien op het geloof of op de kerk.

Daarnaa las ik History is All You Left Me geschreven door Adam Silvera. Ook dit boek viel goed in de smaak. Dit is eigenlijk een superzielig verhaal, maar alsnog las hij fijn en had ik hem in no time uit. Zeker een aanrader als je ook geïntereseerd bent in LGTB+ boeken.

Het enige Nederlandse boek dat ik deze maand las was Papadag geschreven door Jet van Vuuren. Dit boek kocht mijn moeder eigenlijk, maar ik besloot het eerst te lezen. Het is een psychologische thriller met onverwachte gebeurtenissen. Zeker het einde vond ik erg sterk en onverwacht. Als je – net als ik – houdt van Nederlandse psychologische thrillers á la Simone van der Vlught en Esther Verhoef zou ik dit boek zeker een kans geven.

And last but not least.. Caraval geschreven door Stephanie Garber! Allereerst ben ik echt dol op de cover van dit boek, maar desalniettemin vond ik het verhaal ook nog eens superleuk! Het is spannend, grappig en op sommige momenten ook best zielig. Ik vond het echt heel erg leuk om meegeslepen te worden in de avonturen van Scarlett. Het is net alsof je zelf ook meegaat naar Caraval. Zeker een aanrader dus.

Dit waren mijn gelezen boeken in maart! Welke boeken heb jij gelezen in maart?

 

Love, Do

Geef een reactie

