Boeken die mij tegenvielen

16122967_1189275507855599_8014451696375693312_n

Normaal gesproken ben ik niet zo van boeken afkraken, omdat iedereen zijn/haar eigen mening heeft en omdat iedereen een andere stijl heeft qua boeken. Toch wil ik vandaag een aantal boeken bespreken waarvan ik hoge verwachtingen had, maar toch tegenvielen.

  1. We Were Liars – E. LockhartWe are the Liars.

    We are beautiful, privileged and live a life of carefree luxury.We are cracked and broken.A story of love and romance.A tale of tragedy.Which are lies?Which is truth?

    You decide.OK, als eerste deze beschrijving. Ik vind het een beetje vaag, netzoals het hele boek eigenlijk. Heel veel mensen zijn lovend over dit boek, maar dit boek was het niet voor mij. En de plottwist die kwam, maakte het voor mij nog veel vager…

  2. I’ll Give You The Sun – Jandy Nelso
    Dit is zeker een onpopulaire mening volgens mij. Ik hoor iedereen hier razend enthousiast over, maar voor mij viel het boek toch een beetje tegen.

    Jude and her twin brother, Noah, are incredibly close. At thirteen, isolated Noah draws constantly and is falling in love with the charismatic boy next door, while daredevil Jude cliff-dives and wears red-red lipstick and does the talking for both of them. But three years later, Jude and Noah are barely speaking. Something has happened to wreck the twins in different and dramatic ways . . until Jude meets a cocky, broken, beautiful boy, as well as someone else—an even more unpredictable new force in her life. The early years are Noah’s story to tell. The later years are Jude’s. What the twins don’t realize is that they each have only half the story, and if they could just find their way back to one another, they’d have a chance to remake their world.

    Ik weet niet precies waarom ik het niet echt een geslaagd verhaal vond, maar iets stoorde mij tijdens het lezen van dit boek.

  3. Everything, Everything – Nicola Yoon
    Nog een heel erg bekend en heel erg geprezen boek. Als ik eerlijk ben vond ik de hoofdpersoon gewoon ietwat irritant en daarom vond ik het verhaal al gelijk minder leuk. Ik ben desondanks erg benieuwd naar de verfilming.

    My disease is as rare as it is famous. Basically, I’m allergic to the world. I don’t leave my house, have not left my house in seventeen years. The only people I ever see are my mom and my nurse, Carla.But then one day, a moving truck arrives next door. I look out my window, and I see him. He’s tall, lean and wearing all black—black T-shirt, black jeans, black sneakers, and a black knit cap that covers his hair completely. He catches me looking and stares at me. I stare right back. His name is Olly.Maybe we can’t predict the future, but we can predict some things. For example, I am certainly going to fall in love with Olly. It’s almost certainly going to be a disaster

  4. How to Build a Girl – Caitlin Moran
    Dit boek kocht ik omdat de voorkant en de samenvatitng achterop mij wel aanspraken. Toch vond ik het verhaal niet leuk. Ik vond de hoofdpersoon geen leuk karakter en daarom las ik het boek niet echt met plezier.

    My name’s Johanna Morrigan. I’m fourteen, and I’ve just decided to kill myself.I don’t really want to die, of course! I just need to kill Johanna,

    and build a new girl. Dolly Wilde will be everything I want to be, and more! But as with all the best coming-of-age stories, it doesn’t exactly go to plan…

  5. Lieveling – Kim van Kooten
    Dit is een erg populair Nederlands boek. Ik lees niet veel Nederlandse boeken, maar toen ik hoorde dat dit toch wel een erg goed boek was, besloot ik het een kans te geven. Ik vond het eerlijk gezegd helemaal niets, het verhaal sprak me niet aan, ik vond de personages in het boek niet echt leuk en ik vond het thema van het boek niet echt prettig om te lezen. Daarnaast vond ik het einde kortgezegd stom.

    ‘Lieveling is pijnlijk, rauw en maakt je woedend; je wilt niets liever dan dit meisje beschermen. Maar de compassie en humor die klinken in Kims stijl en toon laten je ook begrip hebben voor de loyaliteit van kinderen en bovenal bewondering voor hun ongelooflijke veerkracht.’

Oke genoeg negativiteit, haha.

Ik ben benieuwd welk boek voor jou tegenviel!

Love, Do

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. resaarcle schreef:

    Wat een grappige insteek, om het eens te hebben over de boeken die maar niks vond. Ik vond De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween, Kom hier dat ik u kus en ook Het Smelt dik tegenvallen. De laatste 2 heb ik niet uitgelezen omdat het me echt niet meer boeide. Ik vind dat dan altijd wel enorm jammer, maar ik tegelijkertijd vind ik het stom tijdverlies om toch maar tot die laatste bladzijde te willen geraken.

    Liked by 1 persoon

    1. dominds schreef:

      Ja ik vind het ook altijd jammer van de tijd, ik wil ook altijd mijn boeken graag uitlezen, haha.

      Liked by 1 persoon

  2. Ik had bij Wink, Poppy & Midnight hele hoge verwachtingen! Het bleek helaas #NotMyCupofTea

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

