Parfum favorieten

img_4583

Ik bezit best wel veel parfum, maar toch zijn er drie parfums die ik het meeste gebruik en daarom ook tot mijn favorieten behoren.
Ik heb niet echt een bepaalde voorkeur qua geurnoten. Een parfum moet vooral niet té zwaar zijn, maar ook niet té bloemig of fris.

Ik koop meestal niet zomaar parfum, meestal krijg ik parfum voor mijn verjaardag of voor een andere feestdag. Ik vind het altijd wel leuk om parfum te vragen, omdat ik dit persoonlijk niet voor mijzelf koop. Ik vind het ook leuk dat er dan een bepaalde herinnering aanzit.

img_4586

Allereerst, Alien van Thierry Mugler. Ik vind zijn bekendste parfum ‘Angel’ echt totaal niet lekker ruiken. Alien is wat minder heftig wat mij betreft. Hij is apart, maar ik vind deze geur toch wel erg lekker. Ik vind dit niet echt een alledaagse geur en ik draag hem daarom ook niet iedere dag. Dit is echt zo’n geur waar je zin in moet hebben. Ik heb op de website van Douglas gekeken voor eventuele verdere informatie.

Geurnoten: Bloemig, Bloemig oriëntaals
De basisnoot van Alien is Amber, gecombineerd met een houtachtige hartnoot, gecombineerd met de lichte topnoot van Arabische jasmijn.

30 ML kost €68 (zonder korting)

img_4588

Dit geurtje heb ik al erg lang en is ook wel een bekendere geur. Ik draag deze best vaak omdat het een neutrale geur is en daarom iedere dag wel kan, vind ik. Deze geur is van Burberry en heet ‘London for Woman’

Douglas beschrijft deze geur als een geur met ‘clemetine, kamperfoelie en de geur van de Engelse tuinroos in de boventonen. Jasmijn en pioenrozen in de hartnoten, geven de geur een bloemig accent. De compositie wordt voltooid door muskus, patchouli en sandelhout.’ Veel verschillende geuren worden gecombineerd dus!

Deze geur is best vaak goedkoper verkrijgbaar, maar op de website van de Douglas kost 50 ML zonder korting €68.

 

img_4591

Tot slot mijn nieuwste aanwinst. Deze geur is nog niet zo heel lang uit, maar ik vind hem echt super lekker. Poison van Dior bestaat al best een tijdje, maar sinds kort bestaat ook Poison Girl, een iets lichtere variant van het origineel. Persoonlijk vond ik Poison iets te heftig, maar deze geur is eigenlijk precies goed.

Douglas beschrijft de geur als volgt: ‘Poison girl bestaat uit kostbare grondstoffen. Siciliaanse bittere sinaasappel, damascus roos, rozen uit Grasse, Venezolaanse tonkaboon en vanille. Erg bijzondere geurnoten dus, wat je ook wel ruikt. Het ruikt bijzonder, ik denk dat je er van moet houden.

30 ML kost € 64,50

 

Ik ben wel benieuwd wat jullie favoriete parfum is!

Love,

Do

 

Geef een reactie

