Heartless – Marissa Meyer

16123994_1325706504157594_8447965178175160320_n

Hoi! Vandaag weer een boekenpost!

Jammer genoeg heb ik niet de mooiste versie van Heartless, maar toch heeft deze ook wel iets.

De naam Marissa Meyer is niet onbekend in de boekenwereld. Ze is onder andere bekend van haar Lunar-serie (o.a. Cinder). Toen ik hoorde dat er een adaptatie van de bekende hartenkoningin van Alice in Wonderland uitkwam, wist ik zeker dat ik dit boek moest gaan lezen. Ik ben dol op Alice in Wonderland en ‘the queen of hearts’ is echt een facsinerend personage, vind ik. Heartless is een boek over de jeugd van de hartenkoningin en het gaat over hoe zij is geworden zoals zij nu is.

De hartenkoninging (Catherine – Cath) is een van de meest begeerde meisjes uit Wonderland en de bekendste koning van ‘Hearts’ heeft interesse in haar. Zij heeft echter niet echt veel interesse in hem, aangezien het haar droom is om een (banket)bakkerij te openen. Haar ouders vinden dit echter geen goed idee, het is hun wens dat zij trouwt met de koning en ‘Queen of Hearts’ wordt.

Zij besluit toch met hem uit te gaan en dan ontmoet ze een mysterieuze, knappe jongen genaamd Jest. Voor het eerst in haar leven voelt ze kriebels in haar buik. Jest en Cath spreken stiekem af en beleven samen mysterieuze avonturen… en dan gebeuren er toch wel een paar vreemde dingen.

Ik vond het zeker een leuk boek, het is mooi geschreven en het zit vol mysterie. Ik raad Heartless zeker aan als je van Alice in Wonderland houdt, de Lunar-serie geweldig vond of gewoon houdt van ‘fantasy-achtige’ boeken.

 

Love,
Do

Geef een reactie

