A Monster Calls – Patrick Ness

16465595_211888189279780_6412377634533015552_n

Hi!

Vandaag review ik weer eens een boek, namelijk A Monster Calls geschreven door Patrick Ness. Hij heeft het geschreven op basis van de ideeën van Siobhan Dowd, ook een schrijfster die helaas overleden is. Hij schrijft dat hij het niet heeft overgenomen, maar dat hij haar ideeën als inspiratie heeft gebruikt.

Ik heb het boek in het Engels gelezen, onder de titel ‘Zeven minuten na middernacht’ is hij ook in het Nederlands verschenen.

Alle informatie op een rijtje:
Geschreven door: Patrick Ness
Ideeën door: Siobhan Dowd
Aantal bladzijden: mijn versie heeft 236 blz.
Voor het eerst gepubliceerd: 5 mei 2011
De verfilming is nu te zien in de bioscoop

Dit boek gaat over Conor. Conor wordt beschreven als een buitenbeentje, hij heeft geen vrienden en wordt gepest op school. Alsof dat nog niet genoeg is, is zijn moeder ook nog eens ernstig ziek. Daarnaast heeft hij ook nog last van nachtmerries. Maar op een dag droomt hij anders dan normaal, hij heeft opeens een ‘bezoeker’ aan zijn raam staan.. Een natuurlijk verschijnsel. Hij is niet gevaarlijk, maar wel voor Conor. Hij wil namelijk de waarheid.

Ik vond het een erg mooi en hartverscheurend boek, het bevat zowel grappige als zielige elementen. Het leest makkelijk weg en de schrijfstijl van Patrick Ness is erg fijn.

Ik raad dit boek zeker aan. Ik heb van veel mensen gehoord dat de film ook zeker de moeite waard is, dus die ga ik (hopelijk) ook snel bekijken.

Heb jij A Monster Calls al gelezen?

Love, Do

Geef een reactie

