Persoonlijk: Een grote stap

IMG_2242.JPG

1 februari 2017, dé dag. Vandaag verhuis ik.

Fast forward.

Ik ben verhuisd. Een grote stap voor mij, aangezien ik de afgelopen 21 + jaar gezellig met mijn ouders en zusje heb gewoond. Ik vond het tijd voor een nieuwe uitdaging. Daarnaast moest ik iedere dag +/- 2 uur reizen om naar school te kunnen gaan. Ik woon nu een weekje alleen en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Het is natuurlijk af en toe wel stil en soms ietwat saai, maar gelukkig bestaat het OV, facetime en whatsapp.

Ik wilde eigenlijk nooit ‘op kamers’. Ik vond het wel prima om gezellig thuis te blijven wonen. Toch begon het te kriebelen, ik wilde zelfstandiger worden, mijn eigen ding doen. Ook de ietwat vervelende treinverbinding speelde mee. Ik heb toen gewoon de knoop doorgehakt en gedacht ik ga het gewoon doen. Ik ben erg blij met mijn beslissing, ik voel me hier goed op mijn plek en als ik thuis mis, ga ik gewoon een dagje terug.

Voor de een vanzelfsprekend, voor mij was het best een grote stap.

Wonen jullie nog thuis?

Love, Do

 

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. edina_walgrave schreef:

    Wat moedig van je! Ik denk dat het echt niet makkelijk is om die stap te zetten!X

    Liked by 1 persoon

  2. Toen ik uit huis ging ben ik gaan samenwonen. Alleen die stap zetten lijkt me echt doodeng haha. Knap van je!!
    Ik ben ondertussen bijna 10 jaar uit huis en hoe goed ik het ook had bij mijn ouders.. Ik zou echt niettt meer terug willen haha. Maar goed, ik ben dit jaar alweer 7 jaar getrouwd, heb een zoontje van 4 jaar.. Ik heb dus echt al een heel leven opgebouwd zonder mijn ouders in principe, dus het zou ook eigenlijk niet goed zijn als ik nog terug zou willen naar het ouderlijke huis haha.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

