Taal is zeg maar echt mijn ding – Paulien Cornelisse

16464420_1820796724848510_224626488933089280_n1

Taal is zeg maar echt mijn ding. Zeg maar.

Sinds ik Engels studeer, lees ik weinig Nederlandse boeken. Erg jammer natuurlijk, aangezien er genoeg interessante, spannende en leuke boeken van de Nederlandse bodem komen. Zo ook het volgende boek, namelijk: ‘Taal is zeg maar echt mijn ding’ geschreven door Paulien Cornelisse, een Nederlandse schrijfster, cabaretière en columniste.

Dit boek is niet echt een ‘leesboek’ zoals normaal. Het is een verzamelwerk van verschillende columns en korte verhalen. In deze korte stukken tekst reflecteert Paulien op een grappige manier op de Nederlandse woorden en uitspraken. Sommige teksten zijn voor mij  erg herkenbaar en worden erg goed beschreven.

Ik wil graag een stukje delen, vooral omdat ik dit in mijn omgeving vaak ben tegengekomen en omdat het vooral erg grappig is.

Het woord waardoor Nederlands altijd verraden dat ze Nederlanders zijn is ‘hè’. ‘We went to Disney World, hè, and the kids really liked it, hè.’ Wie internationaal wil overkomen, vermijde ‘hè’. Wie juist over wil komen als iemand die daar schijt aanheeft, hè, be my guest (p, 29).

Ik geef dit boek 4 van de 5 sterren, het is grappig, interessant en het leest lekker weg. Als je dit boek nog niet hebt gelezen zou ik het zeker aanraden, zeker als je geïnteresseerd bent in de Nederlandse taal.

Love,
Do

 

 

2 thoughts on “Taal is zeg maar echt mijn ding – Paulien Cornelisse

Geef een reactie

