Het meisje in de trein – Paula Hawkins

on

Vastleggen in volledig scherm 8-8-2015 134356.bmp

Afgelopen weken kon je niet om dit boek heen, het was overal te zien in de media. Ik besloot dat ik dit boek ook maar eens een kans moest geven. Mijn moeder wilde dit boek ook graag lezen, dus vandaar dat ik de Nederlandse versie heb gekocht.

De ene persoon is heel erg enthousiast over dit boek, de ander vindt het boek tegenvallen. Ik was daarom erg benieuwd wat ik ervan zou vinden. Ik vond het boek leuk en spannend, maar niet echt fantastisch.

Dit boek gaat over Rachel, zij neemt elke ochtend dezelfde trein naar haar “werk”.Β  Elke dag komt ze dus langs dezelfde huizen, winkels en landschappen. Ze stopt ook elke dag voor hetzelfde rode sein, dan kijkt ze uit over een rijtje huizen. Elke ochtend kijkt de naar een stel dat op hun terras ontbijt en elke avond ziet ze hetzelfde stel nogmaals. Ze heeft na al die tijd het gevoel dat ze hen persoonlijk kent, ze heeft hen zelfs namen gegeven: Jason en Jess. Volgens Rachel hebben zij het perfecte leven.Β Het leven wat zij ook ooit had.

Als ze op een dag met de trein langs het huis rijdt, ziet ze iets vreemds in de tuin. Op dat moment verandert Rachels leven compleet. Als bekend is gemaakt dat Jess wordt vermist, besluit ze naar de politie te stappen. Hiermee raakt ze betrokken bij het politieonderzoek en bij de privΓ© situaties van “Jess en Jason”. Daarnaast worstelt ze ook nog persoonlijke problemen en met die van haar verleden.

Ze weet niet meer wie ze kan vertrouwen en ze weet niet of ze nu wel het juiste heeft gedaan door zich met deze zaak te bemoeien.

Ik vond het boek wel verassend, ik heb nog niet eerder zo’n soort verhaal gelezen. Daarnaast kreeg ik wel een beetje medelijden/sympathie voor Rachel. Ze probeert overduidelijk haar best te doen, al pakt dit soms niet helemaal uit zoals ze wilt. Daarnaast vond ik het einde ook echt verassend en wilde ik graag doorlezen, omdat het best spannend werd.

Op Goodreads staat in enkele recensies, dat dit boek hen deed denken aan Gone Girl. Dit vond ik persoonlijk ook wel, het vage, mysterieuze verhaal komt erg overeen met Gone girl. Persoonlijk vond ik dit boek leuker en spannender dan Gone Girl.

Liefs,
Do

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Kiss & Make-up schreef:

    Mooie recensie, klinkt als een aanrader.

    Like

  2. Beautyjuf schreef:

    Dankjewel voor je recensie. Je hebt me heel nieuwsgierig gemaakt naar dit verhaal! Deze stond al op mijn wishlist, maar is wat hoger in het lijstje komen te staan πŸ˜‰

    Like

Geef een reactie

