To be read jar

IMG_2331

Als je zoveel boeken op je nog te lezen-lijstje hebt staan, zijn keuzes maken soms moeilijk. Elke keer nadat ik een boek had uitgelezen, stond ik weer voor het zoveelste dilemma. Welk boek ga ik nu lezen?

Ik twijfel meestal tussen twee boeken of ik weet helemaal niet waar ik zin in heb. Een aantal boekenbloggers/bookstagrammers maken gebruik van de to be read jar. Ik besloot om dit ook maar eens te gaan doen, aangezien het best wel veel tijd en frustratie kostte om een nieuw boek te kiezen.

Het is eigenlijk heel simpel en makkelijk. Je schrijft op een paar papiertjes de titels van de boeken en stopt deze allemaal in een leuke pot of in een leuk glaasje. Als je een boek uit hebt en een in een nieuw boek wilt beginnen, pak je een papiertje uit het potje en dat is het boek dat je nu gaat lezen.

Ik vind dit een erg leuke en handige manier om mijn volgende boek te kiezen. Zo lees ik boeken waar ik in eerste instantie een beetje tegenop zat om te lezen.

Natuurlijk lees ik ook nog boeken zonder gebruik te maken van deze to be read jar, maar als ik het echt even niet meer weet, grabbel ik een papiertje uit het potje en ben ik weer even zoet met een nieuw boek.

Liefs,
Do

2 thoughts on “To be read jar

Geef een reactie

