Passagier 23 – Sebastian Fitzek

on

Vastleggen in volledig scherm 19-7-2015 140450.bmp

“Elk jaar verdwijnen op volle zee gemiddeld drieëntwintig cruiseschippassagiers. Nog nooit kwam een van die passagiers terug, tot nu toe…”

De Duitse schrijver Sebastian Fitzek is erg bekend in Duitsland, hij staat bekend om zijn spannende thrillers. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van hem gehoord.
In de krant, in de boekenhandel en op internet zag ik Passagier 23 vaak voorbij komen. Tegenwoordig lees ik bijna alleen maar Engelse boeken, maar ik moest voor dit boek een uitzondering maken. Aan de binnenkant van het boek staat dat dit boek een gemiddelde van een 9,2 krijgt. Ik was erg benieuwd geworden en besloot meteen naar aankoop te beginnen met lezen.

Dit boek gaat over Martin Schwartz, een politie-psycholoog. Jaren geleden is hij zijn vrouw en zoontje verloren tijdens een vakantie op een cruiseschip genaamd Sultan of the Seas. Niemand wist precies wat er gebeurd was, dus werd het gezien als zelfmoord. Hij heeft besloten door te gaan met het leven en niet meer te denken aan de verschrikkelijke gebeurtenis jaren geleden,

Totdat hij op een onverwacht moment een telefoontje krijgt van een oude dame, zij verteld hem dat zij meer weet van de verdwijning. In eerste instantie wil Martin dit natuurlijk niet geloven, totdat zij begint over de Teddybeer van zijn zoontje. Hij besluit alles achter zich te laten en een suite te boeken op het cruiseschip.

Als hij daar aankomt raakt hij verstrikt in een aantal zaken. Wie kan hij vertrouwen?, wat is er allemaal aan de hand op dit schip?, hoe kan het dat de politie niets heeft gedaan?. Ook komt hij erachter dat zijn zoontje en vrouw niet de enige twee zijn, die op een cruiseschip zijn vermist.

Ik wil niet te veel prijsgeven van dit boek. Ik kan wel vertellen dat het een heel spannend boek is, het is een echte pageturner.
Het is soms een beetje luguber, als je in beelden denkt kan ik me voorstellen dat dit boek niet zo prettig is om te lezen. Daarnaast heeft het boek ook een heel onverwacht einde.

Ik heb dit boek beoordeeld met 4 sterren op Goodreads, ik heb het geen vijf sterren gegeven aangezien dit niet het allerbeste boek is, maar als nog wel super goed en spannend.

Liefs,
Do

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Lyanne schreef:

    Oooh wat klinkt dit goed! Ik hou van pageturners. Ik ga hem op mijn lijstje zetten. 🙂

    Like

Geef een reactie

