Een dagje naar Amsterdam

Het leek mij wel leuk om een soort “fotodagboek” bij te houden. Al verliep dit niet echt perfect, ik vergeet namelijk vaak om foto’s te maken. Ik vind het soms ook best wel raar om ineens van iets een foto te gaan maken. Het zijn dus niet veel foto’s, maar ik hoop alsnog dat het leuk is om te zien.

20150712_110605
We vertrokken rond tien uur vanaf ons huis. We moesten overstappen en in die trein was het best wel druk. Er waren geen plaatsen meer, dus we hebben in de hal gestaan. In Utrecht gingen er veel mensen uit, dus konden wij van Utrecht tot Amsterdam wel zitten.

20150712_121229
In Amsterdam! Na ongeveer twee uur in de trein gezeten te hebben, kwamen wij aan in Amsterdam. Ik vind het hier altijd erg gezellig, ik krijg er altijd een beetje een vakantiegevoel van. Dit kan natuurlijk ook komen door de verschillende culturen die je tegenkomt, ook spreken mensen op straat (grotendeels) een andere taal dan Nederlands.

20150712_123220
Het was inmiddels twaalf uur geweest, tijd om even te lunchen. Wij vinden de broodjes bij de Bijenkorf altijd erg lekker, dus besloten we hier te gaan zitten. Ik nam een broodje caprese (met tomaat, mozzarella en pestomayonaise) en een vruchtensapje met appel, sinaasappel en lychees.

IMG-20150712-WA0007
In de Kalverstraat hebben ze altijd een pop-up store. Een winkel waar eens in de zoveel tijd iets anders te zien/koop is. Dit keer waren de Minions aan de beurt. Ik vond het erg grappig om te zien en erg leuk voor kinderen. Er waren filmpjes over minons te bekijken en je kon verschillende selfies maken.

IMG-20150712-WA0005
Een bezoekje aan Waterstones kon natuurlijk niet ontbreken. Ik ben dol op die winkel, ik kan er uren rondlopen. Dit heb ik dit keer niet gedaan, dat vond ik een beetje zielig voor mijn zusje, haha.

IMG-20150712-WA0004
Er is zoveel keuze. Van Young Adult tot historische romans, je kunt er zelfs studieboeken kopen.

20150712_164520

Toen was het weer tijd om naar huis te gaan, rond half vier namen we de trein terug. Op het station hadden we nog even een drankje gekocht bij Starbucks, zodat we er weer tegenaan konden. We hadden namelijk weer een reis van ongeveer twee uur voor de boeg.

Ik heb eigenlijk niet echt iets bijzonders gekocht, ik heb alleen drie boeken bij Waterstones gekocht, waar vast nog wel iets van verschijnt op mijn blog.

Liefs,
Do

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. youniqueblog schreef:

    Wat tof dat je een dag naar Amsterdam bent geweest. Confession: ik ben nog nooit bij Waterstones naar binnen gelopen. Als mede-boekenliefhebber beloof ik plechtig dit een volgende keer wel te doen 😉

    Liked by 1 persoon

    1. dominds schreef:

      Waterstones is echt een aanrader, ik kan er uren rondlopen, haha!

      Like

  2. Amsterdam is echt een heerlijke stad! Dat broodje klinkt echt superlekker 😀

    Like

Geef een reactie

