Nivea sensitive dag- en nachtcrème

IMG_2270

Jaren verzorgde ik mijn gezicht eigenlijk niet zo goed. s’ Ochtends waste ik mijn gezicht, deed wat mascara op en ging de deur uit. Ik voelde mij eigenlijk niet zo fris, ondanks dat ik mijn gezicht goed had gewassen. Mijn moeder raadde mij aan om dagcrème te gaan gebruiken, zo voel je je wat frisser, wakkerder en verzorgder. Ik begon met een goedkoop huismerk, die ik niet fijn vond. Hij rook niet lekker en deed eigenlijk niets voor mijn huid.

Toen er een aanbieding was van Nivea bij de drogist, besloot ik een dagcrème van Nivea uit te proberen. Ik koos voor de Nivea sensitive dagcrème voor de gevoelige huid. Ik heb niet perse een gevoelige huid, maar ik vond de dingen die de dagcrème beloofde er goed uitzien.

Zo staat er op de verpakking, dat deze dagcrème: intensief hydrateert en roodheid, trekkerigheid en droogheid verminderd. Wat ik ook fijn vind is dat er 0% parfum, kleurstoffen en parabenen aan toegevoegd zijn.

Op de achterkant van het doosje staat het volgende vermeld:
De verzorgende formule verrijkt met Zoethoutextract en Druivenpitolie:
– kalmeert huidirritaties en vermindert roodheid zichtbaar;
– verzacht direct het onaangename gevoel van trekkerigheid;
– hydrateert intensief en ondersteunt de natuurlijke weerstand van de huid tegen irritaties;
– de formule met SPF 15 beschermt tegen zonstraling en vroegtijdige huidveroudering;
– zonder parfum, kleurstoffen en parabenen.

Voor de nachtcrème is het trouwens hetzelfde.

Ik heb zelf niet zo veel verstand van ingrediëntenlijsten, maar ik zie niets vreemd tussen alle ingrediënten staan. Ik vind de dag- en nachtcrème erg fijn. Ze ruiken lekker, niet echt een uitgesproken geur, maar ook geen vervelende geur. Ze brengen makkelijk aan, smeren makkelijk uit en verzorgen goed. Daarnaast heb je maar een klein beetje nodig, het product gaat dus lang mee.

Ik ben erg tevreden over deze dag- en nachtcrème. Ik heb de dagcrème al drie keer opnieuw gekocht en als mijn nachtcrème op is ga ik die ook opnieuw kopen.

IMG_2275

In een tube zit 50 ml en zowel de dag- als nachtcrème kost €6,99.

Liefs,
Do

One thought on “Nivea sensitive dag- en nachtcrème

  1. Leuk artikel zeg! Ik vind zelf de nivea producten ook altijd zooo fijn in gebruik!

    Ik doe trouwens een give-away op mijn blog, misschien vind je het interessant om mee te doen? 🙂

    Like

Geef een reactie

