Londoners – Craig Taylor

Vastleggen in volledig scherm 4-7-2015 132425.bmp

Londoners – The Days and Nights of London now – As told by Those Who Love it, Hate it, Live it, Left it and Long for it.

Dit boek kocht ik (hoe toepasselijk) in Londen.  Ik zag hem al eerder bij een random boekenwinkel liggen, maar besloot hem toen niet mee te nemen omdat ik al een aantal andere boeken had gekocht. Toen ik bij de Waterstones in Londen was, zag ik hem bij de “aanraders” liggen. Het boek trok meteen mijn aandacht. Het boek gaat namelijk over verschillende mensen die hun vertaal vertellen over Londen. Mensen die helemaal weg zijn van Londen en er nooit meer wegwillen of mensen die Londen helemaal niets vinden.

Ik begon heel enthousiast met het lezen van alle verhalen in dit boek. Sommige verhalen passen op één pagina, terwijl andere verhalen drie tot vier pagina’s lang zijn. In het begin was ik erg geboeid en vond ik het erg interessant om de levensverhalen van deze mensen te lezen. Er staat ook een verhaal in over de mevrouw die de tekst inspreekt voor de Underground, dit vond ik erg grappig om te lezen.

Natuurlijk staan er ook verhalen in dit boek die ik minder interessant vond. Ik las een bladzijde en besloot toen of ik het interessant genoeg vond om door te lezen. Om eerlijk te zijn heb ik dus niet alle verhalen gelezen, sommige verhalen interesseerden mij gewoon niet zo. Er staan namelijk ook best veel verhalen die gaan over zakenmensen, hierbij gaat het veel over financiën en dergelijke.

Al met al vond ik het een erg leuk boek om te lezen, merendeel van de verhalen vond ik interessant om te lezen. Het is niet alleen leuk, maar ook nog eens leerzaam. Ook als je al een keer in Londen bent geweest zitten er best herkenbare stukken in, plaatsen die je misschien wel herkent. Dit vond ik persoonlijk erg leuk.

Ik raad dit boek aan iedereen aan die het leuk vind om over andere mensen en hun levensverhaal te lezen, voor mensen die al een keer in Londen zijn geweest of graag nog een keer naar Londen willen.

Liefs,
Do

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Lyanne schreef:

    Wat leuk bedacht dit boek! Lijkt me mooi om de levensverhalen te lezen in combinatie met Londen. Zoiets zou ik wel willen lezen over Utrecht. 😉

    Like

Geef een reactie

