Goodreads

Vastleggen in volledig scherm 28-6-2015 141630.bmp
(Afbeelding: Goodreads)

Een van mijn favoriete apps is momenteel Goodreads. Als je niet van lezen houdt, ken je deze app waarschijnlijk niet. Goodreads is namelijk een website (en een app)Β waar je eigenlijk een soort leesdagboek kunt bijhouden. Hierin heb je drie opties: to-read, currenty reading en read. Bij de optie to-read kun je boeken toevoegen die je graag nog eens wilt lezen, bij currently-reading kun je bijhouden op welke bladzijde van welk boek je momenteel bent. Bij read staan alle boeken die je al hebt gelezen. Dit is nog niet alles.. Zo kun je op Goodreads ook “reviews” van mensen volgen, zo zie je in jouw tijdlijn precies op welke bladzijde van welk boek jouw “vrienden” zijn, zij geven sterren aan de boeken en geven hun mening over het boek.

Daarnaast geeft Goodreads je ook persoonlijke aanraders, op basis van jouw gelezen boeken. Ook kun je op Goodreads natuurlijk titels opzoeken en daar lezen wat andere leden ervan vinden. Goodreads bevat over het algemeen Engelse boeken, maar er zijn ook Nederlandse boeken te vinden. Al zijn er natuurlijk veel meer mensen die Engelse boeken beoordeeld hebben.

Goodreads heeft ongeveer veertig miljoen leden, over de hele wereld, daarnaast zijn er 43 miljoen reviews te vinden.

Ik heb sinds 2014 een account op Goodreads, maar sinds ik met de reading challenge ben begonnen, gebruik ik het pas intensief. Ik post dagelijks op welke bladzijde ik ben (ik vind het ook gewoon leuk om te zien op hoeveel procent van het boek je bent). Ik volg een paar mensen en ik kijk vaak naar boeken die ik graag nog wil lezen. Voordat ik een boek koop, kijk ik ook altijd eerst op Goodreads of het boek een goede score heeft of niet.

Mijn account op Goodreads kun je vinden via de link: https://www.goodreads.com/user/show/28558571-do

Ik ben erg benieuwd wie er ook Goodreads heeft, ik wil graag nieuwe mensen ontdekken wie ik kan gaan volgen πŸ™‚

Liefs, Do

Geef een reactie

