Simone van der Vlugt

IMG_2117

Zoals misschien wel bekend is, houd ik erg van lezen. Ik lees momenteel graag Engelse boeken, aangezien ik graag wat beter Engels wil leren. Voordat ik into de Engelse literatuur was, las ik ook graag. Ik las eigenlijk het liefste thrillers. Zoetsappige boeken waren niet aan mij besteed. Ik vind het leuk als er écht een verhaal in een boek zit, dat je op je puntje van je stoel zit en je boek eigenlijk niet weg wilt leggen.

Mijn favoriete Nederlandse schrijfster is dan ook Simone van der Vlugt. Als er een nieuwe thriller van haar uitkomt, ren ik nog net niet naar de boekenwinkel om hem te kopen. Meestal deel ik de boeken met mijn moeder, zij leest ook graag boeken van Simone van der Vlucht.

Eigenlijk heeft nog geen één thriller van Simone mij teleurgesteld. Ik lees altijd met veel spanning door. Het duurt dan ook vaak niet lang totdat ik het boek heb uitgelezen.

Niet alleen ik vind Simone van der Vlugt een erg goede schrijfster, meer mensen zijn het met mij eens. Ze heeft namelijk al verschillende prijzen gewonnen. Een van haar boeken: De Reünie, wordt ook verfilmd.

Wat ook een leuk detail is, is dat in elke thriller van Simone, Loïs terugkomt. Zij is rechercheur en lost dus ook (meestal) de zaken op waarover het boek gaat. Ik vind dat persoonlijk wel wat toevoegen aan het verhaal, aangezien je zo ook de ontwikkeling van Lois en haar collega’s meemaakt. Het gaat dus niet alleen om het conflict wat plaatsvindt, maar ook over het persoonlijke leven van Lois en het leven als rechercheur.

Mijn favoriete boek van Simone is denk ik toch de reünie, aangezien dit het eerste boek is dat ik van Simone las. Door dit verhaal wilde ik graag meer van haar boeken lezen.

Op de achterkant van het boek staat een korte samenvatting, waar het verhaal over gaat:

De aankondiging van een middelbare-schoolreünie zet het leven van Sabine plotseling op zijn kop. Deze rakelt een belangrijke gebeurtenis uit haar jeugd op: de verdwijning van haar klasgenoot Isabel. Ooit waren zij hartsvriendinnen, maar toen Isabel zich ontpopte als het populairste meisje van de school, liet zij Sabine plotseling links liggen. En dat was niet het enige wat Isabel haar aandeed. Toch voelt Sabine zich enorm schuldig: misschien zou Isabel nooit verdwenen zijn als Sabine die bewuste dag met haar mee naar huis was gefietst…

Ik vond dit een erg spannend en meeslepend boek. Als je niet van lezen houdt, maar toch benieuwd bent naar het verhaal, kun je binnenkort een bezoekje brengen aan de bioscoop.

Liefs, Do

5 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Kiss & Make-up schreef:

    Ik lees altijd Engelstalige boeken. Dat leest voor mij veel vlotter en voelt ‘echter’ aan dan vertalingen. Ik hou ook van het thriller genre.

    Like

  2. Northflix schreef:

    Wat leuk dat jij haar boeken hier noemt!
    Het is mijn favoriete Nederlandse thriller schrijfster, al vind ik Esther Verhoef ook goed.
    Met Saskia Noort heb ik minder (te voorspelbaar) en Suzanne Vermeer (eigenlijk een man, inderdaad) vind ik ronduit slecht/kinderlijk geschreven.

    Like

  3. dansenindestorm schreef:

    Ik heb nog maar weinig van haar boeken gelezen, maar zie steeds meer van haar langskomen op blogs en andere websites. Misschien ga ik er toch maar eens aan beginnen. 🙂

    Like

  4. Muriël schreef:

    Simone van der vlught is ook echt een van mijn favoriete schrijvers. Ik las als eerste haar boek “in mijn dromen” en sinsdien ben ik echt een fan haha.

    Liked by 1 persoon

  5. merdjelin schreef:

    Ik heb de boeken van Simone van der Vlught vroeger vooral veel gelezen. Misschien dat ik binnenkort er maar weer eens een boek van haar bijpak want ze is wel echt ontiegelijk goed! x

    Like

Geef een reactie

