Central Park – Guillaume Musso

10684230_851244318263243_1862530649_n

Over de boeken: Bericht uit New York en Vlucht uit Parijs ben ik erg enthousiast. Toen het nieuwe boek van Guillaume Musso ,Central Park, uitkwam, twijfelde ik geen moment. Zonder de achterkant te lezen kocht ik het boek.

Ik vind de schrijfstijl van Guillaume erg fijn en de verhaallijnen spreken mij aan en zijn onverwacht en interessant.
Guillaume is een Franse schrijver, zijn boeken zijn dus vertaald. Normaal gesproken lees ik boeken het liefst in zijn/haar originele taal, maar aangezien mijn Frans niet zo goed is, besloot ik toch maar voor de Nederlandse versie te gaan.

Dit boek gaat over Alice en Gabriel, twee vreemden van elkaar. Alice komt uit Parijs en Gabriel uit Boston. Op een dag worden ze naast elkaar – met handboeien aan elkaar vast – wakker op een bankje in Central Park.

Beiden weten naar eigen zeggen niet meer wat er gebeurd is. Maar één ding is zeker, ze zitten in de problemen. Alice zat een paar uur geleden nog in Parijs, hoe kan ze in New York zijn beland, zonder ook maar één ding te merken? Totaal in de war proberen ze hier achter te komen. Ze doen dan ook alles wat de wet verboden heeft om dit te achterhalen. Ze hebben natuurlijk geen geld en geen vervoer.

Alice is politieagente, ze besluit haar collega en beste vriend uit Parijs in te lichten. In eerste instantie begrijpt hij natuurlijk niets van het verhaal, maar besluit toch om haar te helpen.

Tijdens deze avontuurlijke gebeurtenissen raakt Alice behoorlijk in de war. Wie kan ze eigenlijk vertrouwen? Is Gabriel wel wie hij zegt dat hij is? Verteld haar collega uit Parijs wel de waarheid?

Ik wil niet te veel verklappen, maar als je nieuwsgierig bent geworden, raad ik je dit boek zeker aan!
Het is zó spannend en het einde is totaal onverwacht. Ik heb dit boek in twee dagen uitgelezen, dat zegt denk ik wel genoeg.

Guillaume Musso is zeker één van mijn favoriete schrijvers. Als je Bericht uit New York en Vlucht uit Parijs nog niet hebt gelezen, raad ik je die boeken ook zeker aan.

Liefs, Do

Geef een reactie

