All The Bright Places – Jennifer Niven

on

all the bright places

“You are all the colors in one, at full brightness.”  – Jennifer Niven

(Theodore) Finch en Violet zijn in eerste instantie totaal vreemd van elkaar, ze hebben niets met elkaar gemeen. Althans dat lijkt zo. Violet behoort tot het populaire groepje van school, terwijl Finch als een Freak wordt gezien.

Finch maakt wel op een bijzondere manier kennis met Violet, namelijk op het dak van de school. Hij ziet haar daar staan, kijkend naar beneden. Finch heeft meteen door wat zij van plan is, aangezien hij zelf regelmatig zulke gedachten en plannen heeft. Hij is natuurlijk ook niet voor niets op het dak van de school.

Als Violet Finch ziet staan, schaamt ze zich en wil ze eigenlijk het liefst weg. Finch ziet de angst in haar ogen en besluit om haar om te praten. Samen komen ze naar beneden. Als de andere mensen van school vragen wat er gebeurd is, verteld Finch dat Violet hem heeft gered. Hij verteld dat hij van het dak wilde springen en dat Violet hem heeft tegengehouden. De waarheid ligt natuurlijk anders, maar dat blijft het geheim van Violet en Finch. Hij doet dit omdat hij weet dat Violet een populair meisje is, hijzelf wordt toch al als een freak beschouwd.

Omdat Violet en Finch deze toch wel “heftige” gebeurtenis hebben meegemaakt, groeien Finch en Violet meer naar elkaar toe. (Of ze dat nou willen of niet) Alleen niemand mag dit weten.

“It’s only togheter they can be themselves”

Violet lijkt namelijk meer op Finch dan zij denkt Samen werken ze aan een project voor school en raken steeds meer met elkaar verbonden. Violet vindt Finch een fascinerend persoon, zijn denkwijze en doen en laten zijn totaal anders dan de meeste tieners van hun leeftijd.

Violet bloeit helemaal op als ze in Finch zijn buurt is, terwijl Finch zijn leven eigenlijk niet meer ziet zitten als Violet niet in de buurt is. Violet is eigenlijk zijn leven, zij is het enige waarom hij leeft. Verder heeft hij niets om voor te leven..

Éen woord: hartverscheurend

Dit is het enige woord wat dit boek kan beschrijven. Ik ben positief verrast! Niet het meest vrolijke boek, maar zeker de moeite waard. Als je wilt weten waarom ik het zo’n goed boek vind, moet je het boek vooral zelf gaan lezen en het zelf ervaren.

Liefs, Do

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. youniqueblog schreef:

    Oh nee, ik weet niet of mijn emotionele ik dit boek aankan hoor 😉 Maar mocht ik er ooit voor in de mood zijn, dan staat deze zeker bovenaan mijn leeslijstje.

    Liked by 1 persoon

  2. Zo’n emotioneel beladen boeken zijn vaak m’n favorieten dus deze komt op m’n “must-read” lijstje!

    Liked by 1 persoon

  3. Ingeborg schreef:

    Ik heb met deze in mijn hand gestaan, want wilde hem graag lezen. Uiteindelijk niet gekocht maar nu ik dit lees moet ik wel !! Ik weet wat mijn volgende aanschaf zal zijn 😉

    Like

Geef een reactie

