Lieve Mama – Esther Verhoef

11176062_1596867647258887_1456841258_n

Esther Verhoef is een van mijn favoriete Nederlandse auteurs. Als er een nieuw boek van haar uitkomt, ren ik nog net niet naar de boekenwinkel om hem te kopen. Sinds kort is ook haar nieuwste thriller Lieve Mama verschenen. Ik was erg enthousiast over haar laatste boek De Kraamhulp, dus ik wilde dit boek zeker ook lezen.. Het boek heeft me niet teleurgesteld.

Dit boek gaat over Helen, zij woont samen met haar man Werner en hun drie kinderen (Emma, Thom en Sara) in een groot luxe huis.
Zoals (meestal) in boeken van Esther Verhoef, zijn er verschillende verhaallijnen en personages die op de een of andere manier met elkaar in aanraking komen. Zo ook in dit boek.

Daarnaast gaat het boek ook over Ralf en Brian. Ralf gaat eigenlijk met de verkeerde mensen om en daar is Brian er een van.
Brian zegt tegen Ralf dat hij graag iets extra’s wil verdienen. Hij heeft een huis op het oog waar wel iets te halen valt. Ralf twijfelt, maar wil niet overkomen als een “watje”, dus besluit toch maar om mee te doen aan de overval.

Op een avond besluiten ze naar het huis te gaan, dit blijkt het huis van Helen en Werner te zijn. Brian gaat alleen naar binnen om “de klus te klaren”, terwijl Ralf buiten de wacht houdt.
Het duurt erg lang voordat Brian weer naar buiten komt, totdat Ralf opeens een paar schoten hoort. Hij denkt dat Brian een van de twee heeft neergeschoten.. Alleen het duurt wel erg lang voordat Brian weer iets van zich laat horen.. Hij blijft dagen weg..

Ralf gaat natuurlijk op onderzoek uit en ontdekt de échte reden van de overval, het draait namelijk niet om het geld.

En dan begint het verhaal pas echt. Ik wil niet te veel verklappen natuurlijk, maar hierna wordt het verhaal pas echt leuk en spannend.

Het einde is totaal anders dan ik verwachtte, het boek is een echte pageturner. Ik wilde zo graag weten hoe het ging aflopen.

Dit boek is een aanrader voor mensen die van Esther Verhoef en Simone van der Vlucht houden. Het is een spannende thriller met een wel erg onverwachte wending.

Geef een reactie

