Lifestyle books

IMG_1271 Zoals misschien wel duidelijk is, houd ik erg van lezen. Ik heb ook een aantal lifestyle/beautyboeken in mijn boeken-stash. Een paar jaar geleden waren de boeken van Lauren Conrad helemaal hot. Ik moest ze toen natuurlijk ook aanschaffen. Eerlijk gezegd ben ik nogal impulsief wat het betreft zulke boeken. Ik ben van te voren meestal helemaal enthousiast over het boek, en koop het dan eigenlijk alleen maar voor de heb. Als ik de boeken eenmaal heb aangeschaft, blader ik er even doorheen en that’s it. Ik denk dat ik meer weggelegd ben voor de échte leesboeken, want daar kan ik wel echt van genieten. Ik raak afgeleid van plaatjes, foto’s en verschillende onderwerpen. Meestal lees ik dan alleen wat ik interessant vind en de rest sla ik over. Toch heb ik drie boeken in mijn bezit die ik graag aan jullie wil laten zien. Het eerste boek – Make up met Marie Claire – kocht ik toen ik pas met make-up bezig was, ik volgde een aantal beautyblogs en begon wat te experimenteren met make-up. Dit boek kocht ik destijds voor maar 5 euro, geloof ik. IMG_1272 IMG_1273 Een prima boek als je net met make-up begint, al kun je de meeste onderwerpen tegenwoordig ook gemakkelijk online vinden. Ik vind de inspiratiefoto’s wel altijd heel erg mooi. Ook vind ik mode altijd erg leuk, ik vind het erg leuk om mensen met een apartere stijl te spotten. Ik was dan ook erg benieuwd naar het boek Style van Lauren Conrad. Hier staan niet echt inspiratieplaatjes in. Het gaat meer over het ontdekken van je stijl, het kiezen van perfecte basics en dingen die je absoluut in je kledingkast moet hebben hangen. IMG_1276 IMG_1277 Sommige dingen vond ik wel leuk om te lezen, zoals dit stukje hierboven. Het combineren van een Little Black Dress op vijf verschillende manieren. Ik vind Lauren haar stijl heel er mooi en ik haal hier ook best veel inspiratie uit. Daarnaast vond ik dat er soms een beetje oubollige dingen instonden, maar dat kan ook aan mij liggen. Naast Style heeft Lauren ook het boek Beauty geschreven. Dit is zoals aan de titel wel te zien is, gericht op beauty. Dit boek is vergelijkbaar met Make up met Marie Claire, alleen dan een stuk persoonlijker. IMG_1274 IMG_1275 Zelf vond ik bovenstaande foto erg handig. Op beautyblogs worden heel vaak termen gebruikt als: crease en cupido bow. Als je niet into de beauty bent, heb je waarschijnlijk geen idee wat het betekent. In het boek legt Lauren duidelijk uit wat alles is. Ook geeft ze tips voor verschillende soorten make-up stijlen. Wat kun je bijvoorbeeld beter niet dragen naar school of naar je werk en wat juist wel. Ik vind lifestyle boeken heerlijke om door heen te bladeren, maar geef mij toch maar een echt leesboek! 🙂 Liefs, Do

Geef een reactie

