Netflix serie aanraders

Netflix is tegenwoordig niet meer weg te denken uit mijn avondroutine. Vroeger keek ik s’avonds graag naar verschillende series op televisie. De laatste tijd kijk ik vaak naar een serie of film op mijn tablet. Ik vind het echt fijn dat Netflix is uitgevonden, zo kun je op een legale manier je favoriete series en films kijken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik Netflix vooral gebruik voor de series, omdat ik vind dat een aflevering precies lang genoeg duurt voor mij. Meestal duren de afleveringen tussen de veertig en vijftig minuten.

Ik wil vandaag graag met jullie delen welke series ik op netflix volg of heb gevolgd en dus aanbeveel aan jullie.

moviepilot
(Bron: Moviepilot)
1. The Mentalist
The Mentalist gaat over Patrick Jane, hij is een adviseur bij het CBI. Hier werkt hij samen met een team dat moordzaken oplost. Patrick Jane heeft vroeger als een soort medium gewerkt, hij geeft echter zelf toe dat dit zoiets eigenlijk niet bestaat. Hij lost veel zaken op en doet vaak alsof hij de gedachten van personen kan lezen, wat soms erg vermakelijk is om naar te kijken. Het is niet geheel toevallig dat Patrick Jane bij het CBI is gaan werken. Hij heeft zelf namelijk nogal wat meegemaakt. Zijn vrouw en dochter zijn namelijk vermoord door de beruchte seriemoordenaar Red John, Red John komt ook vaak terug in de serie.

Op de site IMDb.nl krijgt The Mentalist een 8.1, zeker een aanrader dus.

naamloos
(Bron: Moviepilot)
2. The Vampire Diaries

Een momenteel erg populaire serie is The Vampire Diaries. Zelf heb ik alle afleveringen die op Netflix staan al bekeken, aangezien ze in Amerika al wat verder zijn, loop ik dus een beetje achter. Het gaat over Elena, een “normaal meisje”. Op haar school komt een nieuwe jongen, hij heeft Stefan Salvatore. Iedereen is meteen weg van hem. Hij heeft echter een groot geheim. Hij is niet wie hij zegt dat hij is, hij is een vampier. Stefan wil zijn leven beteren en niet een typische vampier zijn. Hij wil gewoon naar school gaan en het leven als een echte tiener. Zijn broer Damon is het hier niet mee eens en maakt het leven van Stefan in het begin dan ook behoorlijk zuur.

Op de site IMDb.nl krijgt The Vampire Diaries een 8.0. Naast de spannende verhaallijn, zijn Paul Wesley en Ian Somerhalder ook niet verkeerd om naar te kijken 😉

 teen wolf
(Bron: Moviepilot)
3. Teen Wolf

Hetzelfde probleem dat ik met The Vampire Diaries heb, heb ik momenteel ook met Teen Wolf. In Amerika gaan de seizoenen verder door dan dat ze op Netflix staan. Ik loop hierbij dus ook behoorlijk achter. Toch vind ik het wel het vermelden waard. Teen Wolf gaat over een op het eerste gezicht normale jongen. Totdat hij gebeten wordt door een wolf. Hierdoor veranderd hij zelf ook in een wolf. Samen met zijn beste vriend komt hij in de raarste situaties terecht. Teen Wolf gaat niet alleen over wolven, ook over liefde en vriendschap.

Teen Wolf krijgt op IMDb.nl een 7.8.

under the dome
(Bron: Moviepilot)
4. Under The Dome

Een iets minder bekende serie is Under the Dome, maar dat maakt het natuurlijk niet minder leuk. Het gaat over een klein stadje Chester’s Mill, waar (bijna) iedereen elkaar kent. Op een dag gebeurt er iets vreemd, er vormt zich namelijk een onzichtbare koepel over het stadje. Niemand kan er meer in of uit. The Dome (zo wordt de koepel genoemd) heeft wel de macht over het stadje en er gebeuren dus ook onverklaarbare dingen. Iedereen vraagt zich af waarom The Dome nou exact over Chester’s Mill moest komen? Zitten hier meer dingen achter?…

Op IMDb.nl krijgt Under The Dome een 7.0.

gossip girl
(Bron: Moviepilot)
5. Gossip Girl

Héél cliché misschien, maar toch wilde ik Gossip Girl ook even noemen. Voordat ik Netflix had, had ik alle afleveringen van Gossip Girl al een keertje bekeken. Toch heb ik ze allemaal nog een keer gekeken, het is gewoon zo’n fijne serie. In Gossip Girl volg je het leven van verschillende tieners in New York. De meeste van hen leven een luxueus leven, ze hebben alles wat hun hartje begeert. Ze maken hierdoor natuurlijk wel allemaal leuke en minder leuke dingen mee. Vreemdgaan, ingewikkelde relaties, daten met je beste vriendin haar ex, bedrog, leugens en nog veel meer komt in Gossip Girl aan bod. Echt een feel good serie wat mij betreft. (Al is het voor de personages in GG niet altijd “feelgood”)

Gossip Girl krijgt op IMDb.nl een 7,4.

Alle afbeeldingen komen van de website http://www.moviepilot.com

Hebben jullie nog (Netflix) aanraders voor mij? Ik ben namelijk altijd op zoek naar nieuwe series!

Liefs, Do

2 thoughts on “Netflix serie aanraders

Geef een reactie

