Rainbow Rowell – Eleanor & Park

IMG_1079

Eleanor and Park, het tweede boek dat ik las van de schrijfster Rainbow Rowell. Als eerste las ik Fangirl, ik was niet zó enthousiast als de meeste mensen.. Ik had er denk ik meer van verwacht, na alle commotie.

Toch sprak het verhaal van Eleanor and Park mij aan en besloot ik het boek te kopen.
Op de achterkant van het boek staat een korte introductie van het verhaal aan de hand van de twee hoofdpersonen: Eleanor and Park.

Eleanor is the new girl in town, and with her chaotic family life, her mismatched clothes and unruly red hair, she couldn’t stick out more if she tried.

Park is the boy at the back of the bus. Black T-shirts, headphones, head in a book – he thinks he’s made himself invisible. But not to Eleanor.. Never to Eleanor.

Ik vind het boek écht goed geschreven. De hoofdstukken zijn verdeeld in Eleanor en Park. Zo lees je dus de stukken vanuit Park én vanuit Eleanor. Beide zijn ze niet echt praters en in het begin van het boek praten ze dan ook niet met elkaar. Je leest hun gedachten en dit was zó lief om te lezen. Eleanor en Park zijn beide een beetje alternatief, ze passen niet echt bij de rest. Daarom is het juist zo leuk dat ze elkaar hebben gevonden. Althans..

Natuurlijk is het voor Eleanor en Park in het begin best moeilijk, aangezien ze natuurlijk in de puberteit zitten. Anders zijn is daar niet altijd gemakkelijk. Eleanor heeft een moeilijke thuissituatie en het hebben van “vriendjes” is niet echt bespreekbaar. Toch slaat ze zich erdoor heen en durft ze steeds een stapje verder te gaan.

Zoals je misschien wel merkt, ben ik erg enthousiast over het boek. Ik wil eigenlijk niet te veel verklappen, anders is de romantiek en chemie van het boek eraf.
Ik heb het boek in het Engels gelezen, maar ik zag dat de Nederlandse versie ook is verschenen.

“Eleanor was right. She never looked nice. She looked like art, and art wasn’t supposed to look nice; it was supposed to make you feel something.”   – Park

Liefs, Do

One thought on “Rainbow Rowell – Eleanor & Park

Geef een reactie

