Waar ik graag heen wil

“Travel is the only thing that you buy, that makes you richer”
Met deze quote ben ik het zeker eens. Mijn droom is om de wereld te ontdekken, naar alle mooie plekjes op aarde te gaan. Niet echt realistisch, maar dromen mág!
Ik droom vaak over verschillende landen en steden, nieuwe culturen ontdekken, mooie gebouwen bekijken en lokaal eten proeven. Aangezien fotografie een best grote hobby van mij is, lijkt het mij dan geweldig om van elk mooi plekje die ik zie een foto te maken. Zo blijven deze mooie herinneringen voor altijd bij je. In je gedachten én op een prachtige foto.

Het is natuurlijk niet realistisch om de héle wereld te gaan zien. Daarom heb ik een keuze gemaakt en hieronder mijn travel wishlist beschreven.

6558824801_ff75503aa0_b
(Photo by: Megan Eaves / Flickr)

1. Londen (en de rest van Engeland)
Niet héél ver weg, maar ik wil zeker nog een keer (of misschien wel vaker) naar Londen.
Het lijkt mijn zo’n fijne stad! Elke keer als ik iets van Londen voorbij zie komen, proef ik de sfeer die deze stad om zich heen heeft hangen. Ik zie mezelf al helemaal op Oxford street lopen, engelse lunchrooms bezoeken en natuurlijk heerlijk wandelen in en rondom de stad met zijn mooie architectuur. Ik hoop dat ik Londen binnenkort van mijn travel-wishlist kan afstrepen!

dc273b1ed854ee8b72a44e7764940be4bf560a56bfa8afb8d4f218eaff2311ae
(Photo by: Lonely planet / Norway)

2. Noorwegen
Ook niet zo heel ver van huis. Hier wil ik vooral heen vanwege de prachtige natuur. Volgens mij is dit echt een prachtig land. Met schattige huisjes langs het water, mooie rivieren en natuurlijk hippe eetgelegenheden. Daarnaast spreekt Scandinavië mij heel erg aan en is dit echt een plek waar je naar toe moet.

3a78da7d1d7507dc521db5ce29854931da39df89a0b33dc65cc7c929b4fca7da
(Photo by: Lonely Planet / Sydney)

3. Australië
Na het zien van de film Australia (met Nicole Kidman en Hugh Jackman) is het een grote droom om eens naar Australië te gaan. Het lijkt mijn echt zo’n mooi land (met kangoeroes). Er zijn ook zoveel verschillende gebieden. Zo kun je je de ene dag vermaken in de stad en de andere dag in de mooie natuur. (daar hebben ze genoeg van). Rondom heel Australië bevindt zich natuurlijk de zee, wat ook erg fijn is als je op reis bent. Als er ergens een zee is krijg ik spontaan het vakantie gevoel, dus dat is ook zeker een reden dat ik hier heen wil. Ik heb gehoord dat de stranden echt prachtig zijn en dat je hier mooi kunt snorkelen. Dit staat ook zeker op mijn wishlist.

9ce1f0515532a0da0f5bea987983c2c2-millennium-park
(Photo by : Lonely Planet / Chicago)

4. Chicago
Sowieso lijkt het mij echt gewedig om een roadtrip door Amerika te maken. Dit staat ook zeker op mijn travel-wishlist. Maar als ik een stad zou mogen kiezen die ik nog wil bezoeken, dan denk ik dat dit Chicago is. Ik weet niet waarom deze stad mij zo aanspreekt, maar elke keer als ik Chicago op televisie of in een tijdschrift zie denk ik: hier wil ik heen! Ik denk dat het te maken heeft met het gevoel dat ik er bij krijg. Mooie gebouwen, leuke winkels en ook nog eens mooie bezienswaardigheden. Hier wil ik zeker een keer heen!

Pond at Kinkaku-ji
(Photo by : Lonely Planet / Pond at Kinaku-ji.)

5. Japan
Japan lijkt me echt een interessante stad. Het lijkt mij fascinerend om te zien hoe de mensen daar leven. Aangezien het er daar toch wel heel anders aan toe gaat als hier in Nederland. Daarnaast vind ik de typische Aziatische tuinen ook echt prachtig, het lijkt mij echt geweldig om daar foto’s te mogen maken.

Hierbij mijn top vijf landen en steden die ik graag nog eens wil bezoeken. Ik hoop dat ik de gelegenheid krijg om deze van mijn travel wishlist af te strepen!

Welke landen/steden staan op jou travel wishlist?

Liefs, Do

Geef een reactie

