Quick read: Jojo Moyes – Paris for one

11007861_1596762783892730_1744043078_n

Toen ik dit boekje in de boekenwinkel zag liggen, wist ik meteen dat ik deze wilde hebben!
Allereerst vanwege de schattige voorkant, verhalen over Parijs zijn altijd goed. Daarnaast is het boekje geschreven door Jojo Moyes, een van mijn favoriete schrijfsters. Jojo Moyes is onder andere bekend van het boek: Voor jou. Voor jou was natuurlijk een groot succes, zowel in Nederland als in andere landen. And last but not least, het koste maar twee euro vijftig!

Het boek was zo goedkoop omdat het natuurlijk een quick-read is. Dit houdt in dat het een luchtig boek is, wat je tussendoor kunt lezen. Het is niet een literair hoogstandje met diepe en ingewikkelde verhaallijnen. Gewoon een luchtig en simpel boek, wat natuurlijk ook wel eens leuk is.

Het boek is in het Engels geschreven en heeft 96 bladzijden. Ik heb het boek dan ook in een uurtje uitgelezen.

Maar wat vond ik er nou van?
Ik vond het echt een leuk boekje, ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht. Normaal ben ik meer van de boeken met een écht verhaal, waarin personages zich ontwikkelen.
Op de achterkant van het boek staat een korte samenvatting waar het boek overgaat:

Nell is twenty-six and has never been to Paris.
She has never even been on a weekend away with her boyfriend.
Everyone knows she is just not the addventurous type.
But, when her boyfriend doesn’t turn up for their romantic mini-break,
Nell has the chance to prove everyone wrong.
Alone in Paris, Nell meets the mysterious moped-riding Fabien and his group of
carefree frands.
Could this turn out to be the most adventurous weekend of her life?

Het stuk op de achterkant beschrijft eigenlijk precies waar het overgaat. Ik herkende mijzelf best wel in Nell. Zij gaat namelijk naar Parijs om een romantisch weekend met haar vriend tegemoet te gaan. Als hij niet op komt dagen wil ze eigenlijk meteen naar huis gaan, omdat dit van haar verwacht wordt. Zij besluit dit niet te doen, om te laten zien dat ze zich in haar eentje ook wel kan vermaken.

Als je van Engelse boeken houdt, de schrijfstijl van Jojo Moyes ook geweldig vindt en zin hebt in een luchtig, vrolijk boekje dan is Paris for one echt iets voor jou!

Fijne zondag!

Liefs,
Do

One thought on “Quick read: Jojo Moyes – Paris for one

Geef een reactie

